Bugün, Bentley serisinin kalbi Continental GT ve onun soyu çok eskilere dayanıyor. Hem isim hem de tasarım açısından R-Type Continental’den ilham alan efsanevi otomobil bu yıl 70. yılını kutluyor.
R-Type Continental’in ilk teslimatları 1952’de yapıldı ve o zamanlar dünyadaki en hızlı dört koltuklu olma özelliğini taşıyordu. Aynı zamanda 6.928 £ ile üretimdeki en pahalı araç oldu. Bu, bugünün parasıyla 140.156 Sterlin tutarında. Yine de bu rakam pek bir şey ifade etmiyorsa, 1952’de İngiltere’deki ortalama bir evin dört katına mal oluyordu.
Bentley’in savaş öncesi aerodinamik deneylerinden ilham alan marka, R-Type Bentley sedanını temel alan şık bir coupe yapmaya karar verdi. Ortaya çıkan model, tarihinde “Continental” adını taşıyan ilk model oldu.
İlginizi çekebilir
R-Type gibi, Continental de 4,566 cc sıralı altı silindirli motora sahipti. Yeni model için standart otomobilin 142 beygir gücü yerine 155 beygir gücü üretecek şekilde ayarlandı ve şanzıman daha yüksek bir nihai tahrik oranına sahipti. Bu değişiklikler, Paris yakınlarındaki sıralı Montlhéry pistinde beş turda ortalama 191.1 km/s hız yapabilen bir otomobil yapmak için bir araya geldi.
Toplamda, otomobil üreticisi R-Type Continental’in sadece 208 örneğini üretti ve bu, onu günümüzde olduğu kadar nadir görülen bir model haline getirdi. Bunlardan 193’ü HJ Mulliner, beşi Franay, üçü Graber ve biri Farina tarafından yapıldı, Park Ward ise dört açılır tavanlı ve iki coupe yaptı.
Bentley, 2003 yılında yeni çağına başlamaya çalışırken, Continental adını bilerek seçtiğini ifade ediyor. Yeni aracın tasarımı yalnızca R-Type Continental’den ilham almakla kalmadı, aynı zamanda dünyanın en hızlı dört koltuklu olduğu iddiası da 1952’deki araca doğrudan bir saygıydı.
Son yorumlar