Türkiye’de özellikle Dolar’ın aşırı yükselişine rağmen otomobi satışları 2015 yılının ilk üç ayında önceki yıla oranlar yüzde 50,29 gibi müthiş bir artışla otomotiv sektörünün yüzünü güldürmüştü.Fakat ülkemizin seçim atmosferine girmesi ve Dolar’ın önlenemez yükselişi bu durumun daha ne kadar sürdürülebilir olacağı konusunda endişeleri de beraberinde getiriyor.
Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobil markalarının temsilcileri umutlarını korusarlarda, yaptıkları açıklamalarda endişelerini de dile getirmeye devam ediyorlar.Özellikle yüksek ÖTV oranlarınıda işin içine kattığımızda gerçek değeri 30 bin TL’yi geçmemesi gereken otomobillerin 50-60 bin TL civarlarında gezindiklerini görüyoruz. Bu durum aynı zamanda ikinci el sektörünü de etkiliyor ve orada da fiyatlar gerçek bedellerin oldukça üstünde geziniyor.
Satış rakamlarındaki olası bir düşüşün bu sektörde yer alan birçok bileşeni derinden etkileyeceği kuşkusuz. Satış rakamlarındaki daralma sadece otomobil markalarını değil sektörün yan unsurlarınıda derinden etkileyecektir. Markaların bütçelerini kısması dolayısıyla reklam gelirlerini de kısması anlamına gelecektir.
İlginizi çekebilir
Bütün bu kötü senaryolara rağmen markalar sundukları kampanyanlarla ve özellikle sabit kur avantajlarıyla müşterilerini kendilerine çekmeyi başarabildiler. Bu durum sektör için umudun devam ettiğine dair en büyük işaret olarak gözüküyor.
Son yorumlar