Start/stop sistemiyle donatılmış olan TCe 90 motoru ile birlikte kullanılacak söz konusu beş vitesli şanzıman, debriyaj pedalı olmamasının rahatlığı sayesinde sürücülerin hayatını kolaylaştırmayı hedefliyor. Easy-R, bu yılın sonundan önce Logan, Logan MCV, Sandero ve Sandero Stepway’de yer almaya başlayacak ve Dacia geleneğine uygun biçimde söz konusu yeni özellik uygun bir fiyatla sunulacak.
90 HP güce ve 140 Nm torka sahip TCe 90 motor çok düşük devirlerde bile oldukça iyi tepki veriyor. Üstelik şehir dışındaki performansını şehir içinde de başarıyla sergiliyor. Start/stop sistemi ile birlikte karma parkurdaki yakıt tüketimi 4.9 lt/100 km düzeyinde bulunuyor. Bu da CO2 emisyonu olarak 109 g/km seviyesinde bir değer ortaya çıkarıyor. Bu rakamlar manuel şanzıman ile aynı. Easy-R’ın kullanımı çok basit ve debriyaj pedalı olmayan bir şanzıman rahatlığını sürücülere sunuyor.
Şanzımanda bilgisayar kontrollü bir elektromekanik aktüatör yer alıyor. Söz konusu aktüatör debriyaj bırakma, vites değiştirme ve tekrar debriyaja basma gibi hareketleri sürücünün yerine gerçekleştiriyor. Easy-R yarı otomatik şanzıman her türlü durumla baş edebilecek iki adet operasyonel mod ile donatılmış. Drive modunda bilgisayar mevcut sürüş koşulları ışığında vites değişimini kontrol ediyor. Vites değişiklikleri motor devri, araç hızı, sürüş stili vb. verilere göre ayarlanıyor. Manual modda ise sürücü vites değişikliklerini tamamen kendisi kontrol altında tutuyor. Dacia, Frankfurt otomobil Fuarı’nda Duster Edition 2016’yı da tanıttı. Duster’ın başarısına katkı sağlayan bütün tasarım özellikleri muhafaza edilirken yepyeni bir stil ve ekipman paketi yardımıyla aracın çekiciliği bir üst düzeye taşınıyor. Duster üzerindeki en son değişikliklerin üzerinden sadece iki yıl geçmesine rağmen şimdi de Duster Edition 2016 gözler önüne seriliyor.
İlginizi çekebilir
Söz konusu araç onun sağlam duruşunu vurgulayan elmas görünümlü 16 inçlik siyah jantlarla sunuluyor. Modelin maceracı tarafını ön plana çıkarmak içinse mevcut Zeytin Yeşili gövde renginin yerini Altay Yeşili alıyor. Aracın iç mekanında ise gri üst dikişli iki yeni döşeme tipi (silikon siyahı ve siyah üzeri Federer grisi) Duster Edition 2016’nın kabinine daha fazla karakter katıyor. Giriş seviyesi modelleri silikon siyah döşeme ile sunulurken, daha yüksek spesifikasyonlu modeller siyah üzerine Féderer grisi ile müşterilere sunulacak. Dahası, önceki kozmos grisi döşemenin yerini özellikle de kapı içi panelleri, kapı kolları ve orta konsol döşemesi açısından platin grisi aldı. Daha önce limitli seri versiyonlarında sunulan Media-Nav Evolution navigasyon ve multimedya sistemi artık Duster Edition 2016’nın belirli versiyonlarında da yer alıyor. Son derece kapsamlı bu kolay kullanımlı sistem araç içindeki yolcuların internete bağlı kalmasını mümkün kılıyor. Daha faza güvenlik için bir geri görüş kamerası da Duster Edition 2016’da opsiyonel olarak sunulacak.
Son yorumlar