İngiltere’de tasarlanan Qashqai’nin tek benzinli motor seçeneği 1.2 litre turbo benzinli DIG-T. 115 HP’lik güç ve 190 Nm’lik tork değerlerine sahip 1.2 DIG-T, X-Tronic ismindeki otomatik şanzımanla iyi bir ikili oluşturmuş. Mütevazı ölçülerine rağmen 1.2 litre motor gerçekten güçlü ve önceki 1.6 litre motora göre daha hızlı ivme ve daha fazla esneklik sunuyor. Ağırlığının daha az olması ve daha etkin yakıt tüketimiyle çalışması, aynı zamanda başlangıç seviyesindeki benzinli Qashqai’nin yerini aldığı öncek modele göre daha çevreci ve ekonomik olması anlamına geliyor. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T X-Tronic’in 0’dan 100 km/s hızlanması 12.9 saniye sürerken, maksimum hızı ise 173 km/s.
Nissan Qashqai’nin süspansiyon sistemi ülkemizin yol koşullarına göre ideal bir konfor sunuyor. Darbe emişleri başarılı olan süspansiyon sisteminin aracın yol tutuşuna da olumlu bir etkisi oluyor. Sınıf standartlarının üstüne olan yol tutuşu ESP sistemi ile birlikte başarılı şekilde kombine edilmiş.
Güvenlik kriterleri artık otomobillerin vazgeçilmezleri ve satın alma kararındaki en önemli kriterlerden bir tanesi. Bunun farkında olan Japon üretici, Qashqai’de en son güvenlik teknolojilerine yer veriyor. Euro NCAP tarafından 2014 yılında segmentinin en güvenli aracı seçilen Qashqai, yine 2014 yılındak çarpışma testlerinden 5 yıldızla ayrılmıştı. Nissan Qashqai’de sunulan güvenlik donanımları; Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem, Yorgunluk Algılma Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Hareketli Nesne Algılama Sistemi ve Otomatik Uzun Far Asistanı olarak sıralayabiliriz.
İlginizi çekebilir
Nissan Qashqai 1.2 DIG-T X-Tronic yerini aldığı 1.6 litrelik atmosferik motora göre daha tutumlu olmuş. Aracın fabrika verisi ortalama 100 kilometredeki yakıt tüketimi 5.6 litre olarak verilmiş. Özellikle şehir için kullanımlarda bu değer tutturmak pek mümkün olmazken, uzun yolda bu değerin daha aşağılarını gördüğümüz belirtmeliyim.
Kabine geçtiğimizde ise Qashqai işçilik ve malzeme kalitesi olaran sınıfından geri kalmıyor. Konsoldaki yumuşak kaplamalar aracın kalite hissini artıyor. 7 inç ekrana sahip Nissan Connect isimli multimedya ekranın çözünürlüğü başarılı. Nissan Qashqai’nin iç mekan aydınlatması 7 farklı kademede ayarlanabiliyor. Bu özellik akşam sürüşlerinde aracın içinde güzel bir ambiyans yaratıyor. Yolcuların belindeki basınç ve kan dolaşımını analiz etmede NASA’dan ilham alınarak tasarlanan koltuklar uzun süre trafikte kalsanız dahi sizi yormuyor. Sınıf standartlarında olan 401 litrelik bagaj hacmi koltuklar yatırıldığında 1569 litreye kadar çıkabiliyor.
Visia, Tekna, Sky Pack, Black Edition, Black Edition Premium Pack ve Platinum Premium Pack isimli donanımlarla satıln Qashqai 1.2 DIG-T’nin, Visia donanım ve manuel şanzımanlısının fiyatı 75.980 TL iken Nissan Qashqai 1.2 DIG-T’nin X-Tronic şanzımanlı versiyonun başlangıç fiyatı 82.160 TL’yken, Platinum Premium Pack donanımlı ve X-Tronic şanzımanlı test aracımızın fiyatı 114.000 TL’ye çıkıyor.
Sonuç :
Yeni nesliyle birlikte sınıf standartlarını tekrar belirleyen Nissan Qashqai, tek benzinli motor seçeneği olan 1.2 DIG-T ve X-Tronic şanzımanı ile dizel hegemonyasına karşı savaşını sürdürüyor. Zengin donanımları ve sınıfının ilerisinde olan sürüş özellikleriyle Qashqai segmentinin liderliğini terk edeceğe pek benzemiyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Savaş Yılmaz
Son yorumlar