Çip krizi otomotiv endüstrisini etkilemeye devam ediyor ve bu yıl sektöre 210 milyar dolardan az olmayan bir maliyete mal olabilir.
Danışmanlık şirketi AlixPartners Mayıs ayında kıtlığın 110 milyar dolara mal olabileceği ve 3,9 milyon daha az aracın üretilmesine yol açabileceği yönünde bir tahminde bulunmuştu. Kıtlığın mali etkisine ilişkin tahminini artırmanın yanı sıra, danışmanlık firması şimdi 7,7 milyon araç üretiminin kaybedilebileceğini söylüyor.
AlixPartners’ın otomotiv ve endüstriyel pratiğinin genel müdürü Dan Hearsch, sektörde neredeyse hiç “amortisör” kalmadığını ve bunun da kıtlığı daha da etkilediğini sözlerine ekledi. Hearsch, “Neredeyse dünyanın herhangi bir yerindeki herhangi bir kıtlık veya üretim kesintisi, dünyanın dört bir yanındaki şirketleri etkiliyor ve etkiler artık tüm diğer kıtlıklar nedeniyle artıyor” dedi.
İlginizi çekebilir
Çoğu büyük otomobil üreticisi bu eksiklikle boğuşmaya devam ediyor ve rutin olarak dünyanın dört bir yanındaki fabrikalarında üretimin durdurulduğunu veya devam eden üretim duraklamalarının uzatıldığını duyuruyor. Son Münih Otomobil Fuarı’nda, Daimler CEO’su Ola Kallenius, endüstrinin 2023’e kadar yarı iletken kıtlığı ile karşılaşmaya devam edebileceğini belirtti.
Son yorumlar