Amerika pazarı için özel olarak geliştirilen Subaru STI, bugüne kadar üretilmiş en güçlü STI rozeti taşıyan model olacak.
Subaru mühendisleri yeni STI modelini oluşturmak için, WRX STI’ın motor ve şasi dahil olmak üzere çeşitli bileşenlerini ayarlayarak, özel dış ve iç parçalarla destekledi.
WRX STI’ın EJ25 2.5 litrelik turbo motoru şimdi, daha büyük bir türbin ve kompresöre sahip bir HKS turboşarjının yönlendirdiği birçok modifikasyondan 341 beygir gücü ve ayrıca 18.0 psi turbo basıncı sunuyor. Dört silindirli motorda, hem daha hafif hem de güçlü olan dövme pistonlar ve bağlantı çubukları bulunuyor. Kapsamlı güncellemeler listesi ayrıca ara soğutucu su püskürtme sistemine, daha büyük yakıt enjektörlerine ve STI ayarlı motor kontrol modülüne sahip yüksek akışlı bir emme sistemini içeriyor. Yüksek performanslı susturucular ve daha büyük el cilalı paslanmaz çelik egzoz uçları (101 mm çapında) güç aktarım sistemi değişikliklerini tamamlıyor.
İlginizi çekebilir
Tüm bu değişikliklerin bir sonucu olarak, STI 3400 devirde 341 HP güç ve %10 daha fazla tork sunuyor. Subaru, bunun şimdiye kadarki en güçlü STI-rozetli üretim otomobili olduğunu söylüyor. Bununla birlikte, Subaru’nun İngiltere’de 2010 yılında 400 HP’lik Impreza WRX STI CS400’ü piyasaya sürdüğünü hatırlayabilirsiniz. Eh, bu sayılmaz çünkü bu STI’ye özel bir ürün değil, Cosworth ile bir işbirliği olmuştu.
STI S209, sadece Simetrik Dört Tekerlekten Çekiş sistemine güç veren yakın oranlı altı ileri manuel şanzımanla geliyor. Tam zamanlı AWD, Sürücü Kontrollü Merkez Diferansiyel (DCCD), Aktif Tork Vektörleme ve Çok Modlu Araç Dinamiği Kontrolü ile çalışıyor.
STI ayrıca üç mod sunan SI-Drive sistemini de yeniden yapılandırdı: Akıllı (I), Spor (S) ve Spor Sharp(S #). STI mühendisleri, pist sürüşü için Sport’ı ve drag yarışları için Sport Sharp’ı öneriyor.
Son yorumlar