Japonların uzun süredir nötr bir seyir izlediği açık. Bir tarafta otomotivde dominant olmaya çalışan Almanlar, öte yandan Japonlarla ciddi sorunları olan ve gözlerini bu pazara diken Güney Koreliler ve diğerleri. Bu nedenle gecikmeli de olsa öncelikle dizel motoru geliştiren Japonlar, makyajlı Honda CR-V’de bu atılımı bir adım daha öteye taşıyarak çift turbo beslemeli 1.6 dizel-otomatik kombinasyonunu ve bitmedi, dört tekerlekten çekişle sunmaya hazır gözüküyorlar.
İspanya’daki lansmanda, ilk bakışta tasarımdaki detaylar gözümüze çarptı.Daha büyük ve geniş hissettiren ön tasarımda farlar şıklaşırken, alüminyum çıtalar albeniyi artırmış ve tamponlar da yenilenmiş. Aynı çıtaların arka taraftaki tasarımı da belirginleştirdiğini söyleyebiliriz. Stoplarda LED desteği ihmal edilmezken, CR-V’de küçük dokunuşlu bir makyaj yerine belirgin değişimler göze çarpıyor. Selefinin beş ileri otomatik şanzımanı yerine Jeep Cherokee’den tanıdığımız ZF imzalı dokuz ileri konvansiyonel bir otomatik şanzımana sahip olan CR-V; bu değişiklikle 35 kg, toplamda da yaklaşık 65 kg hafiflemiş. Diyetin ve özenle geliştirilmiş 1.6 lt’lik dizel motorun desteğiyle fabrika verisi olan 4.9 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketim verisine ulaşılmış. Yaklaşık 140 km’lik tüketim değerlerine ulaşırken, dokuz ileri otomatik şanzımanın bolca vites değiştirdiğini söylemeliyim.
Peki CR-V’de başka neler var? Direksiyonda yüzde 8 oranındaki dişli artışıyla daha rahat ve net bir kullanım hedeflenmiş. Ele iyi oturan direksiyonun şehir içindeki manevra becerisiyle otoyol kabiliyeti, Honda’nın bu çalışmalarının meyveleri. Biri büyük iki turbo ile 350 Nm tork ve 160 HP güç üreten i-DTEC motor, şanzımanın ekonomi sorumluluğu yüzünden torkunu pek hissettiremese de sürüşü dizginlemiyor.Direksiyonun arkasındaki kulakçıklarla manuel olarak vites değişimi işleri keyifli hale getiriyor.Vites bol olunca sollamarda üç vites birden düşürebiliyorsunuz. Şanzıman çift kavramalıların çevikliğinde olmasa da pek çok konvansiyelden başarılı. Yol tutuşun iyileştirilmesi için viraj demirleri,yaylar ve amortisörler de elden geçirilmiş.
İlginizi çekebilir
Makyjla birlikte değişenler, dış tasarım ve şanzımanla sınırlı değil. İç mekanda kullanılan sert yumuşak karışık malzeme kalitesi Japonlardan tanıdık. Güvenlik ekipmanları çeşitlenmiş. Şerit takip, adaptif hız sabitleyici, park destek sistemleri ve diğer uyarı sistemleri, CR-V’nin artıları. Honda Sensing adaptif hız sabitleyicide, radar ve kameranın birlikte çalıştığına şahit oluyoruz. Bu sayede analiz edilen tehlikelere karşı CR-V daha tetikte yol alıyor. Bu güvenlik donanımlarının yanı sıra park kamerası, trafik işaret algılama, otomatik uzun farlar gibi konforu da destekleyen yenilikler ve multimedya tutkunları için Honda Connect sistemi sunuluyor. Bu sayede ‘internetsiz elleri titreyen’ sürücülerin talepleri de cevaplanmış.
Haziran ayı itibarıyla Türkiye’ye 120 ve 160 HP’lik versiyonlarla ithal edilecek olan CR-V, Japonların bu pazardaki yükselişinin daha Avrupalı olmaktan geçtiğini anladığını gösteriyor.Donanımları, motor-şanzıman avantajları ve Honda’nın ülkemizdeki ismiyle makyajlı CR-V’nin sınıftaki yıldızı parlayacaktır…
Yazı : Volkan Demirkuşak
Son yorumlar