Yeni 5 Serisi devreye alınır da M5 olmaz mı? M mühendisleri harıl harıl yeni F90 kodlu M5’in son ayarlamaları üzerinde çalışıyor.
Yol testleri yapılırken kamuflajlı olarak görüntülenen F90 kasa koldu yeni BMW M5 yüksek dayanımlı alaşım çelik, alüminyum ve magnezyum malzemelerden oluşan hafif yapı prensibi ile geliştirildi. İç mekandaki diyet önlemleri ve karbon tavan da dahil olunca yeni 5 Serisi ile kıyaslandığında yeni M5 100 kg kadar daha hafif bir yapı ortaya koyuyor. Tıpkı yeni 5 Serisi gibi yeni M5’te de silüet olarak önceki nesilde çok farklı değil. En belirgin fark olarak daha eğimli arka cam ve biraz daha genişleyen ön böbrek göze çarpıyor. Doğal olarak sivil kardeşine oranla çok daha agresif ve dinamik bir tampon tasarımı söz konusu.
İlginizi çekebilir
Söz konusu dinamik tasarımın hakkını X5 ve X6’nın M versiyonlarında da kullanılan 4,4 litrelik Biturbo V8 veriyor. Alpina hazırlamış olduğu kit ile B5 ve B6 için 600 HP’ye işaret ederken, 30. yıldönümü için özel olarak hazırlanan versiyonda da 600 HP güç söz konusu. Dolayısıyla en az 600 HP ve kuvvetle muhtemel çok daha fazla güç üretimi söz konusu olacaktır. Motorun üretmiş olduğu güç sekiz kademeli otomatik şanzımanla tekerleklere iletiliyor. Gücü güvenli bir şekilde yola aktarma ana fikriyle dört tekerlekten çekişli üretilecek olsa da yeni BMW M5’te ayrıca gücü sadece arka aksa ileten bir fonksiyon da opsiyon olarak sunulacak.
Son yorumlar