2020, çoğu otomobil üreticisinin unutmak isteyeceği bir yıldı. Bu durum her büyük markanın ABD satışlarında düşüş kaydettiği için özellikle lüks segment için de geçerli. En fazla lüks araç satış yapan marka unvanı BMW, Mercedes ve Lexus arasında kıyasıya bir rekabete sahne oldu ve BMW ufak bir farkla liderliği göğüsledi.
BMW, Amerika Birleşik Devletleri’nde 278.732 araç satarak en yüksek satış yapan lüks marka ödülü aldı. İkincilik, geçen yıl 275.041 araç satan Lexus’a gitti. Bu %7,7’lik bir düşüş ve düşüş kısmen ES ve RX’in zayıf satışlarına bağlanabilir. Podyumun üçüncü sırasında Mercedes var. Mercedes % 13.0’lık düşüşle 274.916 adetle yılı kapattı. C-Serisi satışları yıl içinde% 46,5 düştü, E-Serisi / CLS ve S-Serisi satışları % 30’dan fazla düştü. Audi’de satışlar % 17 düşüşle 186.620 adede geriledi. En büyük kaybedenleri A4, A6 ve A7 idi ve hepsi % 31-42 arasında düşüşler gördü. Cadillac satışları% 17.1 düşüşle 129.495 adede düşerken, Lincoln satışları 105.410 adetle % 6.1 düştü. Son olarak, Infiniti satışları% 32,5 düşüşle 79.502 adede geriledi. Düşüş, büyük ölçüde sırasıyla %36,4 ve %47,0 oranında düşen Q50 ve QX60 satışlarındaki kayıptan kaynaklandı.
Son yorumlar