BMW, hibrit spor otomobili olan i8 Coupe’nin geliştirilmiş hali ile birlikte yeni Roadster versiyonunu da tanıttı.
Otomobil, karbon fiber destekli alüminyum şasi içerisinde yer alan, plug-in hibrit güç aktarma sistemleri gibi temel özelliklerini koruyor. Bununla birlikte pilleri artık daha yüksek kapasiteye sahip ve hibrit sistem daha güçlü.
İlginizi çekebilir
1.5 litrelik turbo şarjlı, üç silindirli motorun gücü 228 HP’den 231 HP’ye, eletrik motorun gücü de 131 HP’den 143 HP’ye yükseltilmiş. Toplam 374 HP güce sahip bu motor i8 Coupe’yi 4.2 saniyede, roadster’ı ise 4.4 saniyede 0’dan 100 km/sa’lık hıza ulaştırıyor. İki versiyonun da maksimum hızı 250 km/sa olarak sınırlandırılmış durumda.
7.1 kWh’lık batarya gücü 11.6 kW bataryaları ile i8 artık 105 km/sa hıza kadar sadece elektrikle hareket edebiliyor. Bu değer eDrive modunda 121 km/sa’ya çıkıyor. Otomobilin tam elektrikli moddaki menzili ise 54 kilometre olarak veriliyor.
Aslında en güzel haber, i8’in artık katlanabilir soft-top ile satın alınabilinecek olması. Bu durumda ufak performansların kayıpları ile birlikte arkdaki iki koltuktan da feraget etmek zorunda kalıyorsunuz. i8 Roadster 1595 kg’lik ağırlığı ile Coupe versiyonundan 60 kg daha ağır. Bu durum Coupe’deki fiber tavan tavanın kullanılamamasından kaynaklanıyor. i8 Roadster’ın tavanı 50km/sa’lık hıza kadar, 15 saniyede açılıp kapanabiliyor. Roadster için süspansiyonları da yeniden ayarlanan otomobilin, yeni jantları da eskisinden daha hafif olacak şekilde imal edilmiş. Henüz fiyatı belli olmayan yeni i8, Los Angeles otomobil fuarının hemen ardından satışa sunulacak.
Son yorumlar