“Audi 2018 yılı başlarında tamamen elektrikli lüks sınıf spor SUV sunacak”diyen Audi’nin teknik gelişiminden sorumlu yönetim kurulu üyesi Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, “Audi e-tron quattro konsepti bu somut aracı önceden tadına varılmasını sağlıyor. Bu büyük gelişimi, anlamlı bir tasarım ve mükemmel konfor ile sürüş keyfini birleştiriyor. ” diyerek heyecanını sözlerine yansıttı. Yani, Hackenberg’in sözlerinden anladığımız yeni e-tron quattro konsepti 2018 yılında Audi’nin elektrikli SUV’u için bir önizleme olacağıdır.
Aracın çalışma prensibini basitçe açıklama gerekirse; üç elektrik motor kullanılarak üretilen gücün elektrikli santralinde toplanarak buradan gücün ön aks ve diğer iki arka aks üzerine gelmesiyle aracın ilerlemesi sağlanıyor. Aracın 435 HP’lik gücü gerekli olduğunda 503 HP’ye kadar çıkabiliyor. 800 Nm’lık muazzam tork ise her an sürücünün emrinde bekliyor.
Bu güçle birlikte araç 4.6 saniyede 100 km /s hıza çıkabiliyor. Maksimum hız ise 210 km/s’de sınırlandırılmış.
İlginizi çekebilir
Yolcu kabininin tabanına entegre edilmiş lityum-iyon pil 500 kilometreden fazla bir menzile sahip. Bu lityum-iyon piller DC veya AC elektrik sistemleri ile şarj edilebiliyor. DC elektrik akımı kullanılarak 150 kW bir çıkış ile aracın tam şarja ulaşması sadece 50 dakika sürüyor. Alternatif olarak ise, Audi kablosuz temassız indüksiyon şarj teknolojisi ile de donatılmış.
Aracın ölçülerine geçtiğimize ise 4.88 metre uzunluk ,1.93 metre genişlik ve 1.54 metre yükseklik değerleri karşımıza çıkıyor. Aracın önemli bir diğer özelliği ise 0.25 cD’lik sürtünme katsayısı ile benzersiz bir oran yakalamış olması. Bir coupe otomobil kadar iyi bir sürtünme katsayısı olan e-tron concept’in 0.30’un altında seri üretim bir SUV olmadığını da göz önüne aldığımızda ne kadar başarılı bir iş çıkardığını anlayabiliyoruz.
Aracın kabininde ise dijital göstergeler ilk olarak göze çarparken, siyah cam ve ince bir alüminyum çerçeve ile kaplanmış iki adet dokumatik ekran teknoloji şovuna katkıda bulunuyor. Audi’nin sanal kokpiti ile donatılan konseptte, soldaki ekran sürüş bilgilerini sunarken, sağdaki ekran medya ve navigasyon özelliğine sahip.
Son yorumlar