Firmanın patronu Rupert Stadler, verdiği demeçte projenin yeşil ışık aldığını ve modelin 2020’den önce pazara sürüleceğini söyledi.
Yeni otomobilde, üretime girmeye hazırlanan Q6 e-tron SUV modelinin güç ünitesinden temel alınacak bir motor kullanacağını iddia ediyor. Üç elektrik motorunun birleşiminden oluşan bu ünite 400 HP’den fazla güç üretecek. Ancak daha önemli olan nokta, otomobilin tek bir şarj ile sunduğu 500 km’lik menzil – bu değer neredeyse Tesla Model S P100D’nin sunduğu rakam ile aynı.
İlginizi çekebilir
Geçici olarak A9 olarak anılan model, Audi’nin ürün gamında A8 limuzin sınıfının üzerinde yer alacak. Ayrıca bu araç, yukarıda bahsettiğimiz Q6 elektrikli SUV modelini içerecek ve hâlihazırda piyasada olan A3 e-tron’un dâhil olduğu elektrikli araç yelpazesinde markanın sunacağı en büyük ve en lüks model olacak.
Stadler “2020’ye kadar ürün gamımızda üç adet EV – elektrikli araç – olacak” dedi. “500 km menzil sunan e-tron quattro konsept aracının üretim versiyonuna başlayacağız. 2025 yılında ürün skalamızın %25’i, bataryayla çalışan araçlardan oluşacak.”
Tesla Model S’i rakip edinmeyi hedefleyen büyük, elektrikli lüks sedan, karmaşık güç ve aktarım sistemi sayesinde emsalsiz bir sürüş keyfi verecek. Bu konuda Audi’nin Ar&Ge müdürü Stefan Knirsch “Bazı rakiplerimiz düşük devirlerde yüksek güç yoğunluğu veren bir senkron motor kullanmayı seçti. Bu güç değerleri asenkron motorlarla da yakalanabiliyor ancak bu yüksek devirlerde oluyor. 2018’den itibaren elektrikli araçlarımızda asenkron motorlar bulunacak. Bu düzenin senkron motorlara göre daha verimli olduğunu düşünüyoruz.”
Yeni model Audi’nin dördüncü seviye otonom teknolojisine sahip olacak. Otomobil üreticisinin elektrik departmanının başkanı Ricky Hudi, aracın “yalnızca otoyolda değil, birçok koşulda kendi kendini kullanabilecek kapasitede olacağını” belirtiyor.
Son yorumlar