Güçlü off-road sürüş performansının yanı sıra bir binek otomobilden beklenen konforu da yakalamaya oldukçta yaklaşan yeni Hilux, pick-up segmentinde artık daha da iddialı olacağa benziyor. 4×4 yetenekleri ile Land Cruiser seviyesine yakın olan yeni Hilux, Türkiye’deki ilk tanıtımında Volkan Işık Akademi tarafından hazırlanan zorlu yol koşullarının oluşturulduğu Sapanca’daki off-road etkinliğinden başarıyla çıkmasını da bildi.
İlk kez 1968 yılında satışa sunulan Hilux global pick-up pazarında 16 milyondan daha fazla satış adetine ulaşarak her geçen gün başarısını katladı. Hilux, Avrupa pazarında yüzde 23,5’lük pay ile en çok satan pick-up ünvanını da elinde bulunduruyor.
Yeni Toyota Hilux, teknolojik özelliklerinin yanı sıra tasarım konusunda da artık daha prestijli görünüyor. Önceki jenerasyona göre 70 mm daha uzun (5,330 mm), 20 mm daha geniş (1,855 mm) ve 35 mm daha alçak (1,815 mm) olan yeni Hilux, daha fazla taşıma kapasitesiyle de dikkat çekiyor.
İlginizi çekebilir
Yandan bakıldığında aracı saran yeni farlar, Hilux’ın daha geniş bir duruş getiriyor. Profilde yer alan çizgiler güçlü duruşunu desteklerken, hem önde hem de arkadaki tamponlar araca daha iyi off-road yetenekleri kazandıracak şekilde tasarlanmış.
Yeni Hilux tamamen yenilenen kabininde nerdeyse bir SUV’un donanım seviyesini ve kalitesini sunmayı başarıyor. Orta konsolda, 7 inç’lik tablet tarzı dokunmatik multimedya ekran yer alıyor. Sürücünün önünde yer alan yeni hız ve devir saati göstergelerinin ortasında ise renkli 4.2 inç’lik TFT çok fonksiyonlu bir ekran bulunuyor.
Bir önceki nesline göre daha konforlu olan yeni Hilux’ın kabininde, yol ve motor sesi de fazla rahatsızlık vermiyor.
Yeni Hilux, iki motor seçeneği ile satışa sunuluyor. Yeni 2.4 D-4D dizel motor 150 HP güç ve 400 Nm tork üretirken, 2.8 D-4D dizel motor ise 177 HP güç ve 450 Nm tork güç üretiyor.
2.4 D-4D motorunun fabrika verisi 7.3 lt/ 100 km tüketim ortalamasıyla verimlilik bakımından başarılı bir performans ortaya koyuyor.
2.4 D-4D motora sahip Hilux, 6 ileri manuel şanzıman ile sunulurken, yeni 2.8 D-4D ise dört tekerlekten çekiş ve yeni 6 ileri Süper ECT (Elektronik kontrollü şanzıman) otomatik vites kutusuyla birlikte sunuluyor.
Yeni Hilux’ın önceki jenerasyona göre 120 adet daha fazla kaynak noktasıyla (toplamda 388) gövde sağlamlığı da artırılmış. Bununla birlikte süspansiyon bağlantı parçalarının güçlendirilmesiyle beraber, çekme kapasitesi 3.2 tona çıkarılarak önemli bir iyileştirme yapılmış.
Yazı : Özerk Ihlamur
Sapanca/Türkiye
Son yorumlar