Suzuki’nin en bilinen modellerinin başında gelen Vitara, yeni nesliyle biraz daha şehirli görünürken, arazi yeteneklerinden de ödün vermiyor.
Japon markanın en çok satılan ve en çok bilinen modeli olan Vitara, 1988 yılından beri satılmaya devam ediyor. 2015 senesinde tanıtılan dördüncü nesille beraber özellikle tasarım olarak daha şehirli bir hava sunan Vitara, yine de geçmişten gelen arazi performansıyla çoğu rakibinden daha başarılı olmaya devam ediyor. 2014 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni nesil Vitara, artık Grand takısından da kurtuldu. Grand Vitara’dan 140 mm daha kısa aks aralığına sahip olan araç, boyut olarak da küçüldü. Vitara artık şehir içi kullanımlarda çok daha rahat manevra ve park imkânı sunuyor.
İlginizi çekebilir
Tasarıma baktığımızda artık daha köşeli hatlar bizi karşılıyor. Sade tasarıma sahip yeni nesil Vitara’da günümüzde artık her modelde görmeye alışkın olduğumuz gündüz LED farları da kullanılmış. İç mekânda ise ilk göze çarpan 10.1 inçlik dev dokunmatik multimedya ekranı oluyor. Bu ekran dışında yine sade tasarım iç mekânda da devam ediyor. Malzeme kalitesi olarak ise sert plastik tercih edilmiş. Bu durum Vitara’yı rakiplerinin yanında biraz geride bırakıyor. 375 litrelik bagaj hacmine sahip Vitara, sınıfının en çok satan modeli Qashqai’nin 401 litrelik hacminin yanında biraz küçük kalıyor.
Yeni Suzuki Vitara, ülkemizde 120 HP güç üreten 1.6 litrelik benzinli atmosferik ve 140 HP güç üreten 140 HP’lik turbo benzinli motorla satılıyor. Her iki motor seçeneğinde de CVT otomatik şanzıman sunuluyor olması olumlu fakat dizel motor seçeneğinin olmaması satış anlamında Vitara’nın işini biraz zorlaştırıyor. Yeni Vitara’nın ülkemizdeki en büyük rakipleri ise satışlara baktığımızda Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Renault Kadjar ve Peugeot 3008 oluyor. Başlangıç fiyatlarına geldiğimizde Volkswagen ve Peugeot 95 bin TL civarındaki fiyatlarıyla rakiplerinden ayrılıyor. Renault Kadjar 83 bin 150 TL’den başlarken, Nissan Qashqai’nin baz fiyatı 75 bin 989 TL. Suzuki Vitara’nın başlangıç fiyatı ise 78 bin 950 TL. Test aracımızdaki gibi 1.6 litrelik atmosferik motorlu, dört tekerlekten çekişli, CVT otomatik şanzımanlı, GLX donanım paketli ve çift renkli Vitara’nın fiyatı ise 99 bin 200 TL olarak belirlenmiş.
Vitara’nın kaputunun altında 1586 cc’lik atmosferik bir motor bulunuyor. 120 HP güç ve 156 Nm tork üreten ünite, şehir içi kullanımlarda yeterli performansı sunuyor olsa da özellikle uzun yolda biraz hantal kalabiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 13.0 saniye gerçekleştiren Vitara’dan biraz daha fazla performans bekleyenler 140 HP güç üreten 1.4 litrelik turbo benzinli motoru tercih edebilir. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olmasına rağmen 1185 kilogramlık ağırlığıyla oldukça hafif olan Vitara, bu avantajını yakıt tüketiminde de ortaya koyuyor. Fabrika verisine göre ortalama 5.7 lt/100 km’lik değer, benzinli-otomatik ve 4×4 bir araç için oldukça iddialı… Gerçek yol koşullarında da Vitara tutumlu bir araç olmayı başarıyor.
Sert süspansiyona sahip Vitara, bozuk zeminlerde kabinde sarsıntılı anların yaşanmasına sebep olabiliyor. Yol tutuş konusunda ise rakiplerinin gerisinde kalmayan Vitara, sürekli dört tekerlekten çekiş sisteminin avantajlarını iyi kullanıyor. Yalıtım konusunda ise özellikle motor sesini kabine biraz fazla yansıtan Vitara, rüzgâr ve yol sesini ise fazla sızdırmıyor. Vitara’nın AllGrip sistemiyle birlikte otomatik, spor, kar ve kilit isimli dört adet sürüş modu seçebiliyorsunuz. Araç, özellikle kilit moduna aldığınızda, dev SUV’lara taş çıkartan bir arazi performansına sahip oluyor.
Zengin bir donanım listesine sahip Vitara’nın en sevdiğim tarafı ise 10.1 inçlik dev multimedya ekranı oldu. Android tabanlı ekranın hem çözünürlüğü başarılı hem de dokunmatik ekranın hassasiyeti premium modellere taş çıkartan cinsten. EuroNCAP testlerinden beş yıldız alan yeni Vitara’da, çarpışma önleme sistemi gibi sürüş yardım sistemleri de mevcut. Ayrıca dört tekerlekten çekiş sistemine sahip modellerinde yokuş iniş desteği de sunuluyor.
Geçmişine güveniyor
Yeni Suzuki Vitara, dizel motor seçeneği sunmuyor oluşunun dezavantajını tutumlu benzinli motorlarıyla kapatmaya çalışıyor. Fakat tüketicide yer alan dizel motor avantaj algısını yıkmak için satış rakamlarını da artırması gerekiyor. Her zaman kemik bir kitleye sahip olan Vitara, sınıfının iddialı seçeneklerinden biri olmayı başarıyor…
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar