Hızlı bir model atağına kalkan Alfa Romeo’nun Giulia modelinden sonra ikinci önemli atağını temsil eden Stelvio’nun Avrupa tanıtımı, 87. Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi. Yüz yılı aşkın, köklü bir geçmişe sahip olan İtalyan markası Alfa Romeo’nun ilk SUV modeli; markaya has tasarımı sportif ve dinamik görünümü ile premium SUV pazarına tamamen yeni bir soluk getiriyor. ‘Alfa Ruhu’nu yansıtan özellikler ilk kez bir SUV modelde bir araya gelirken zengin donanım, kaliteli işçilik ve malzemeyle güçlü motorlar aracı tamamlıyor. Alfa Romeo logolu ilk SUV olan Stelvio, 2017 yılının son çeyreğinde ülkemizde de lüks otomobil severlerin beğenisine sunulacak.
Alfa Romeo geçtiğimiz Kasım ayında Los Angeles’ta Quadrifoglio versiyonuyla ilk kez gün ışığına çıkardığı Stelvio’nun tüm versiyonlarının tanıtımı için 87. Cenevre Otomobil Fuarı’nı seçti. Stelvio, Stelvio Super ve Stelvio Business olmak üzere üç farklı versiyonu tanıtan Alfa Romeo, fuarın en çok dikkat çeken markaları arasında yer almayı başardı. Markanın ilk SUV modelinin satışlarına 2017 yılında başlanırken, Stelvio ülkemiz yollarına yılın son çeyreğinden itibaren çıkmaya başlayacak. Şubat ayında Alfa Romeo Ailesi’ne katılan Giulia’dan sonra Stelvio’nun da ülkemiz pazarına girmesi ile markanın ürün gamı tamamlanmış olacak. Tüm Alfa Romeo modelleri gibi, markanın ilk SUV modeli olan Stelvio da heyecan uyandıran bir sürüş deneyimi, yüksek performans ve son derece dinamik bir tasarımla rakiplerinden ayrışıyor. Alfa Romeo Stelvio, orta boy premium SUV segmentinin kurallarını yeniden yazmayı hedefliyor.
Adını İtalya’nın en yüksek dağ geçidinden alıyor
İlginizi çekebilir
Stelvio ismini, İtalya’nın en yüksek dağ geçidi olan “Passo dello Stelvio”dan alıyor. Bu sebeple bu geçidin yer aldığı 20 kilometreyi aşan ve 75’ten fazla keskin virajlı 38 numaralı karayolunun marka için ikonik bir anlamı da mevcut. Alfa Romeo Stelvio bu yolun tadını çıkartmak üzere üstün sürüş keyfini, İtalyan tarzı ve çok yönlü kullanım özellikleri ile benzersiz bir deneyime dönüştürüyor.
Stelvio, Alfa Romeo geleneğine uygun olarak ideal ağırlık dağılımı, sınıfının en direkt direksiyon sistemi, AlfalinkTM sistemi de dâhil en ileri teknolojiye sahip yürüyen aksam ve spor otomobilleri kıskandıran sürüş dinamikleriyle öne çıkıyor. Şaftta kullanılan karbon fiber, motor, yürüyen aksam, motor kaputu, çamurluklar, kapılar ve bagaj kapağında kullanılan alüminyum gibi ileri teknoloji ürünü malzemelerin söz konusu üstün sürüş dinamiklerine katkısı büyük. Standart olarak sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi Q4 üstün yol tutuş özelliklerini beraberinde getirirken isteğe bağlı olarak mekanik kilitli arka diferansiyel sipariş edilebiliyor. Sadece yüksek performans ve üstün yol tutuş noktasında iddialı olmakla kalmayan Stelvio yolculukları keyifli hale dönüştüren geniş ve konforlu yaşam alanıyla yolcularını şımartıyor.
Yüzde yüz sportif Alfa Romeo tasarımı
Yüzyılı aşkın bir tasarım geleneği ile Alfa Romeo Stelvio stil ile performansı mükemmel bir uyumla harmanlıyor. Uzunluğu 468 cm, genişliği 216 cm ve yüksekliği 167 cm olan Stelvio, sahip olduğu ölçülerle güçlü, dinamik ve kompakt bir yapı sergiliyor. Geçmişte olduğu gibi bugün de Alfa Romeo bu karışımı; mükemmel gövde orantıları, yalın hatlar ve kaliteli detayları bir arada kullanarak başarıyor.
Tasarımcılar bu temel felsefeyi kullanarak markanın geleceğe dönük tasarım dilini müjdeleyen yeni Giulia’ya hayat vermişlerdi. Şimdi ise Giulia’nın tasarımını SUV boyutlarına uyarlayarak yeniden yorumladılar ve Stelvio’ya hayat verdiler. Markanın aşağıya kadar uzanan ön ızgaraya sahip karakteristik burun tasarımı marka aidiyetine vurgu yapıyor. Önden arkaya doğru yükselerek güçlenen omuz çizgisiyle belirgin çamurluk kuşakları kaslı ve güçlü bir görünüm sunarken kapı panellerindeki gölge oyunları dinamizme vurgu yapıyor. Spor otomobillere has, arka tamponun altını dolduran difüzör ve difüzöre entegre egzoz çıkışları güç ve performansa atıfta bulunurken arka tasarımdaki sportifliği tavan spoyleri tamamlıyor.
Dinamik sürüşleri destekleyen ferah ve konforlu yaşam alanı
Alfa Romeo Stelvio seçkin, zarif ve kaliteli iç mekânıyla orta boy premium SUV dünyasına İtalyan misafirperverliğini getiriyor. Dış tasarımda olduğu gibi iç tasarımda da şık ve sportif bir mimari kullanıyor. Kaliteli malzemelerle ve birinci sınıf bir işçilikle şekillendirilen iç mekânda; deri, ahşap ve kumaş olmak üzere farklı malzemeler birbirini tamamlayan mükemmel bir uyum ortaya koyarken geniş ve ferah yaşam alanı yolculukları keyfe dönüştürüyor. Yüksek oturma pozisyonu yola hâkim bir sürüş sunarken, yeni Alfa DNA’nın da katkısıyla Stelvio bir Alfa Romeo spor otomobilinden beklenen sürüş keyfini sunuyor.
Çift bölgeli iklimlendirme sistemi veya donanım seviyesine bağlı olarak 8, 10 veya Harman Kardon imzalı 14 hoparlörle donatılan Alfa Connect bilgi ve eğlence sistemi gibi donanımlar araç içi yaşam konforunu daha da arttırıyor. Orta konsolun en üst noktasında sürücünün görüş alanında konumlandırılan ve Magneti Marelli ile birlikte geliştirilen entegre 3D navigasyonlu yüksek çözünürlüklü ekranın boyutu Alfa Connect versiyonuna bağlı olarak 6,5 inç veya 8,8 inç olmak üzere değişkenlik gösteriyor.
Derine gömülü yuvarlak hız ve devir göstergesinin ortasında bulunan ve donanıma bağlı olarak 3,5 inç veya 7 inç büyüklüğe sahip olan TFT ekran sürüşle ilgili bütün temel bilgileri sürücünün görüş hizasında sunuyor. Sürücü otomobil ara yüzüne ait iki adet yuvarlak kumanda düğmesi aynı zamanda Alfa DNA ve Alfa Connect sistemlerine kolay erişim sağlıyor.
Sadece geniş bir yaşam alanı sunmakla kalmayan Alfa Romeo Stelvio 525 litre ile hacim sınıfının en büyük bagajını kullanıma sunuyor. Sekiz farklı açılma seviyesine sahip olan ve doğrudan Alfa Rotary seçim düğmesinden ayarlanan elektrikli bagaj kapağı kullanım konforunu destekleyen ekipmanlardan sadece biri.
Alfa Romeo Stelvio satış başlangıcıyla birlikte heyecan verici tasarımını ve üstün yol tutuş özelliklerini tamamlayan biri turbo benzinli, diğeri turbo dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. 2.0 litrelik turbo benzinli motor 280 HP güç üretirken 2.2 litrelik turbo dizel motor 210 HP güç üretiyor. Tamamen yeni 2.0 litrelik turbo benzinli motor MultiAir elektrohidrolik supap kontrolü, ikisi bir arada turbo ve 200 bar ile çalışan yüksek basınçlı direkt enjeksiyon sistemi gibi teknolojilerin de katkısıyla bütün devir bandı boyunca yüksek çalışma karakteri ve gaz emirlerine çabuk cevap veren bir yapı sergiliyor. 2.250 d/d’da 400 Nm tork üreten motor sınıfının en iyi yakıt verimliliğini sunarken aynı zamanda 5.7 saniye ile sınıfının en iyi 0-100 km/s hızlanma değerine imza atıyor ve 230 km/s maksimum hıza imkân tanıyor.
Yeni nesil alüminyum dört silindirli motor ailesine mensup motorların her ikisi de modern teknolojinin bütün nimetlerinden faydalanıyor. Stelvio’nun yenilikçi ve güvenilir motorları grubun motor teknolojisinin gelmiş olduğu en son noktayı temsil ediyor. Benzinli motor Termoli ve dizel motor ise Pratola Serra fabrikasında olmak üzere her iki motor da İtalya’daki tesislerde sadece Alfa Romeo motorlarına tahsis edilen alanlarda en gelişmiş teknolojik süreçler ve yöntemlerle üretiliyor. Motorların her ikisi de performans ve yakıt ekonomisi bakımından sınıfının en iyi değerlerini sunuyor.
Stelvio SUV’un sportif karakterine uygun performansı sağlayan motorların her ikisi de gücünü 8 kademeli otomatik şanzıman ve Q4 dört tekerlekten çekiş sistemi üzerinden tekerleklere aktarıyor. Hızlı ve sarsıntısız vites geçişleriyle dikkat çeken otomatik şanzıman Alfa DNA moduna bağlı olarak vites değiştirme hızını, konforunu optimize ederken yakıt tüketimiyle CO2 emisyon salınımı da düşürmeye yardımcı oluyor. Şanzıman ayrıca direksiyon kolonuna entegre vites değiştirme kolcuklarıyla manuel vites değiştirme imkanı da sunuyor.
İlerleyen dönemlerde ürün gamı 200 HP gücünde 2.0 litrelik turbo benzinli ve 180 HP gücünde 2.2 litre turbo dizel motorla tamamlanacak. Her iki motor seçeneği 8 kademeli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi Q4 ile kombine edilecek. 180 HP gücündeki 2.2 litrelik turbo dizel motor ayrıca arkadan itişli de sipariş edilebilecek.
Alfa Romeo Stelvio tasarımcılarının başlıca hedeflerinden biri, maksimum sürüş zevki sağlamaktı. Bu başarıyı tesis etme noktasında en önemli faktörlerden birini ise ön ile arka aks arasındaki ideal ağırlık dağılımı oluşturuyor. Bu, Alfa Romeo mimari geleneğinin en güçlü yönlerinden birini oluşturuyor. Alfa Romeo mühendisleri bunun için ağır üniteleri mümkün olduğunda araç merkezine kaydırıyor ve malzeme kullanımında ağırlık dağılımını göz önünde bulunduruyor.
Ağırlık da sürüş keyfine etki eden önemli faktörlerden biri olarak dikkat çekiyor.. Ağırlık faktörüne büyük bir hassasiyetle yaklaşan Alfa Romeo mühendis ve tasarımcıları hafif ve ileri teknoloji ürünü malzemeler kullanıyor. Sadece yürüyen aksam veya motor kaputu, çamurluklar, kapılar ve bagaj kapağı gibi karoser parçalarında kullanılan alüminyum malzemeyle sınırlı kalmayan hafif ve teknolojik malzemelerin kullanımı karbon fiber şaft örneğinde olduğu gibi uç noktalara taşınıyor. Ağırlık kadar süspansiyon geometrisi de üstün sürüş dinamikleri ve sürüş keyfi açısından önemli bir faktör. AlfalinkTM bu noktada çok büyük bir sorumluluk üstleniyor. Yarı sanal direksiyon miline sahip yeni çift salıncaklı ön süspansiyon hızlı ve kesin direksiyon tepkilerini beraberinde getiriyor. Arka aksta Alfa Romeo’nun patentli dört buçuk kollu bağımsız süspansiyonu görev yapıyor. Böylece yeni Alfa Romeo Stelvio virajlarda üstün yanal tutunma ve kıvrak sürüş dinamikleri sunuyor. Üstün sürüş dinamikleri ve sürüş keyfi sınıfının en direkt alışan 12.0 oranlı direksiyon sistemiyle tamamlanıyor.
Alfa Romeo Stelvio her tür yol şartların üstün yol tutuş ve atak sürüş dinamikleri sunuyor. Üstün yol tutuş ve atak sürüş dinamikleri noktasında önemli bir rol üstlenen dört tekerlekten çekiş sistemi Q4 sadece sürüş güvenliğini tesis etmekle kalmıyor, aynı zamanda arkadan itişli bir otomobili sürüş keyfini de sunuyor. Alfa Romeo’nun özel teknik gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanan aktif transfer kutusu ve ön diferansiyel hafif ve kompakt gövde yapısıyla yüksek tork yönetimini hızlı ve ektin bir şekilde gerçekleştiriyor. Yol şartlarını ve lastiklerin tutunma seviyesini sürekli denetleyen Q4 motorun torkunu ön ile arka aks arasında yine yol şartlarına ve lastiklerin tutunma gereksinimine göre ayarlıyor. Q4 ile donatılan Alfa Romeo Stelvio normal sürüş şartlarında arkadan itişli bir otomobil gibi hareket ediyor ve torkun tamamını arka aksa iletiyor. Arka aks tekerleklerinin tutunma sorunu yaşamasıyla birlikte tork yüzde 50’ye varan bir oranla ön aksa aktarılıyor. Opsiyonel olarak sunulan mekanik kilitli arka diferansiyel her tür yol koşulunda yol tutuşu arttırmak üzere yola en çok tutunan tekerleğe daha fazla tork aktarıyor.
Son yorumlar