Opel’in amiral gemisi Insignia, yeni nesliyle gözünü premium rakiplerine dikti. Daha önce 1.6 litrelik dizel motoruyla konuğumuz olan Insignia’yı, şimdi de 1.5 litrelik turbo benzinli motoruyla kullanma şansı yakaladık.
Orta sınıf sedanlar dünya genelinde SUV ve crossover’ların satış grafiğinin yükselmesiyle demode olmaya başladı. Fakat bu durum ülkemiz için pek de geçerli değil. Özellikle filo satışlarında Volkswagen Passat, Skoda Superb ve Ford Mondeo tercih edilen modeller olmayı sürdürüyor. Opel’ın D segmentinde yer alan temsilcisi Insignia ise yeni nesliyle birlikte bu segmente ilgiyi daha da artıracağa benziyor.
2013 yılında tanıtılan Monza konseptiyle benzer tasarıma sahip Insignia Grand Sport, arkaya doğru alçalan tavan çizgisiyle profilden bir coupe’yi andırıyor. Yeni platformla birlikte büyüyen boyutlar, hem önde hem de arkada yaşam alanlarını oldukça genişletmiş. Bagaj hacmi de büyüyen Insignia Grand Sport, 490 litrelik alanıyla yine de Passat ve Superb’ün neredeyse 100 litre gerisinde kalıyor.
İlginizi çekebilir
Insignia Grand Sport sınıfının en konforlu süspansiyon sistemine sahip değil, Volkswagen Passat ve Skoda Superb bu konuda Insignia’dan daha iyi iş çıkarıyor. Yol tutuş konusunda ise Opel Insignia, Passat ve Superb’ü geride bırakıp Mondeo’nun gerisinde kalıyor. Direksiyon sistemi genel olarak başarılı çalışıyor fakat yine de Mondeo’nunki kadar başarılı olamıyor. Yalıtım konusunda Opel mühendisleri iyi işler başarmış. Motor sesi kabine hemen hemen hiç sızmıyor, yüksek hızlarda ise az da olsa rüzgâr sesi var. Bu başarı aracın tasarımıyla doğrudan bağlantılı çünkü yüksekliği azalan Insignia Grand Sport, arkaya doğru alçalan tavan çizgisiyle aerodinamik olarak sınıfının en iyi değerlerinden birini sunuyor.
Kabine geçtiğimizde çok daha sade ve şık bir tasarım bizleri karşılıyor. Azalan düğme sayısıyla birlikte Insignia Grand Sport’un kabini daha derli toplu görünüyor. Büyük multimedya ekranının kullanımı pratik ve alışması kolay. Konsolun üst kısmında yumuşak kaplamalar yer alırken, aşağı inildiğinde sert plastik kullanılmış. İşçilik başarılı fakat bir premium ile yarışacak seviyede değil. Eşya gözleri olarak da yeterli alanı sunuyor.
Insignia Grand Sport ülkemizde 136 HP güç üreten 1.6 litrelik dizel, 165 HP’lik 1.5 litrelik turbo benzinli ve 260 HP güç üreten 2.0 litrelik turbo benzinli motorlarla satılıyor. Bütün motor seçeneklerinde altı ileri otomatik şanzıman seçme şansınız bulunuyor. Test aracımızda yer alan 1.5 litrelik turbo benzinli motor, kâğıt üzerinde etkileyici değerlere sahip. 165 HP güç ve 250 Nm tork değerlerine sahip motor, Insignia Grand Sport’u rahat şekilde hareket ettiriyor fakat çok da performanslı hissettiremiyor. Bunun sebebi ise motordan daha çok şanzıman… Altı ileri tork konvertürlü şanzıman konfor olarak işini iyi yapıyor fakat Volkswagen Grubu’nun çift kavramalı DSG şanzımanının yanında yavaş geçişler sunuyor. 9.4 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanması, 150 HP’lik DSG’li Skoda Superb’ün 8.8 saniyesi karşısında yavaş kalıyor. Tabii ki daha fazla performans isteyen için 260 HP’lik versiyon bulunuyor fakat onun da başlangıç fiyatı 274.500 TL. Özellikle alt devirlerde 1.6 litrelik dizel motorun daha seri olduğunu da belirtmeden geçmeyelim. Insignia, yakıt tüketimi konusunda da tutumlu olmayı başaramıyor. 6.1 litrelik ortalama tüketim değeri verilmiş fakat ben şehir içinde 10.0 litrenin altına düşmeyi başaramadım. Fiyatlara baktığımızda benzinli otomatik versiyonlarda en uygun seçeneği 124.385 TL ile 1.5 EcoBoost motorlu Ford Mondeo’nun sunduğunu görüyoruz, 134.400 TL ile 150 HP’lik 1.4 TSI ve DSG şanzımanıyla Skoda Superb ikinci sıradayken, Opel Insignia Grand Sport 142.000 TL’den başlayan fiyat etiketine sahip. 150 HP’lik 1.4 TSI DSG kombinasyonlu Volkswagen Passat ise 156.900 TL fiyat etiketi sunuyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Son yorumlar