Markaların ürün gamı zenginleştikçe modellerin boyutları da birbirlerine yaklaşmaya başladı. Peugeot 301’i Fiat Egea Sedan ile rakip görürken, Fiat Egea Sedan kendine rakip olarak Renault Megane Sedan’ı seçiyor. Bakalım hangisi doğru söylüyor?
Kuzguna yavrusu şahin görünürmüş diye bir atasözümüz var, teşbihte hata olmaz tabii ki… Markalar yeni çıkardıkları her modeli, hep bir üst segmentmiş gibi göstermeye çalışır, bu aslında günümüzde artık doğal bir davranış oldu. Bir marka çatısı altında o kadar çok model olmaya başladı ki, aralarındaki fark gitgide daraldı.
İlginizi çekebilir
Yenilenen Peugeot 301’in lansmanına gittiğimde dikkatimi en çok çekenlerden biri basın toplantısında marka yetkililerinin rakip olarak Fiat Egea Sedan’ın göstermeleriydi. Fakat Egea Sedan, B segmentinde değil kendini C segmentinde olarak tanımlıyordu. C segmentine baktığımda ise karşımıza Ranault Megane Sedan’ın krallığı çıkıyordu. Kafamı karıştıran bu durumu çözmek için ilk olarak boyutlara bakmaya karar verdim.
Daha önce de belirttiğim gibi Peugeot 301 bir B sedan… Boyutlarına geldiğimde uzunluğu 4445 mm, genişliği 1748 mm, yüksekliği ise 1466 mm. Kendine rakip olarak gördüğü Egea Sedan’ın ise uzunluğu 4532 mm, genişliği 1792, yüksekliği ise 1497 mm. Her iki otomobilin boyutlarında uzunluk ve genişlik olarak Egea Sedan’ın kayda değer oranda büyük olduğunu görüyoruz. Bir de Megane Sedan’a bakalım : Uzunluk 4632 mm, genişlik 1814 mm, yükseklik ise 1443 mm. Yani Megane Sedan da Egea Sedan’dan kayda değer oranda büyük bir otomobil. Bu oranlar aslında bu üç otomobilin de aynı segmentte yer almadığını göstermek için yeterli. Koca koca markalar bu kadar yanılıyor olabilirler mi? Belki de aks aralıklarını dikkate alıyorlardır. Peugeot 301’in aks aralığı 2652 mm, Egea Sedan’ın 2637 mm, Megane Sedan’ın ise 2711 mm. Tamam işte yakaladık… Peugeot 301’in aks aralığı Egea Sedan’dan daha fazla. Bu da demek oluyor ki Peugeot 301 kendine rakip olarak Egea Sedan’ı görmekte haklılık payı var. Fakat Egea Sedan’ın rakip olarak Megane Sedan’ı görmesi biraz kendini dev aynasında bakıyor hissi verdi bana. Her ne kadar boyut olarak 301’den büyük olsa da bu tip araçlarda aksaralığı da çok önemli bir kriter.
Hem yaşam alanı hem de bagaj hacmini direkt ilgilendiren aks aralığı demişken, bagaj hacimlerine bakmamak olmaz.
Aks aralığında 301 daha iyi olmasına rağmen iş bagaj hacmine geldiğinde Egea Sedan öne geçiyor. 301’in 506 litrelik hacmine karşılık Egea Sedan 520 litrelik bagaja sahip. Bu değer Renault Megane Sedan’ın 503 litrelik hacminden de daha büyük. Aslında 301, aks aralığını geniş tutarak bir üst segmenti bagaj hacmi ve kabin genişliği konusunda yakalamış. Egea Sedan ise bu konuda neredeyse referans model olma durumunda. Küçük bir not da düşmeden geçmeyelim, Egea Sedan’ın bu bagaj kapasitesinde stepnenin olmadığını da belirtelim.
Son olarak fiyatlara bakalım. Peugeot 301’in başlangıç fiyatı 60.400 TL’yken, Egea Sedan 57.900 TL’den başlıyor. Fiyat politikalarına baktığımız zaman da Egea Sedan ve 301’in birbirine yakın olduğunu görüyoruz. Renault Megane Sedan ise 68.000 TL’lik başlangıç fiyatıyla diğer iki modelden farklı olduğunu gösteriyor.
Sonuç
Beyaz yalanlar
Peugeot 301, B sedan sınıfının en geniş modeli olabilir fakat hem boyutlara hem de bagaj hacmine baktığımızda Egea Sedan’ın gerisinde. Sadece aks aralığında Egea Sedan’ı geçebiliyor. İlginçtir ki başlangıç fiyatı olarak Egea Sedan’dan daha pahalı. Renault Megane Sedan ise bagaj hacmi haricinde diğer iki modelden kendini çok daha net şekilde ayırıyor. Yani sonuç olarak 301 bir B sedan, Megane Sedan ise bir C sedan. Egea Sedan hangi sınıfa giriyor, kafam hâlâ karışık.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar