Opel’in PSA Grubu çatısı altına girdikten sonra ortaya çıkan ilk ürünü Crossland X, 1.2 litrelik üç silindirli motoru ve altı ileri otomatik şanzımanlı versiyonuyla konuğumuz oldu…
Opel’i PSA Grubu’nun satın alması otomotiv dünyasında çokça konuşulmuştu. Alman markanın bu birleşmeden sonra modellerinde ne gibi değişiklikler yapacağı Crossland X ile cevap bulmuş oldu. Peugeot 2008 ile aynı platformdan yükselen Crossland X, PSA’nın ödüllü Puretech motoruyla satılmaya başlandı. Ülkemizde 1.2 litre 81 HP’lik atmosferik benzinli, 1.2 litre 110 HP’lik turbo benzinli ve 99 HP’lik 1.6 litrelik dizel motorlar ile satılan Crossland X, otomatik şanzımanı sadece 1.2 litrelik turbo benzinli motorla sunuyor. Dizel-otomatik seçeneğiniz ise bulunmuyor.
İlginizi çekebilir
Aynı altyapıyı kullanıyor olsa da Crossland X, 2008’den tasarım olarak farklı görünüyor. 2008 daha çok bir küçük SUV gibi dururken, Crossland X adının aksine küçük bir MPV gibi görünüyor. Yükselen crossover ve SUV trendini biraz geç de olsa farkeden Opel, Mokka X ile başarılı satışlar yakalamıştı. Crossland X’e de önden bakıldığında Mokka X’den çok fazla detay görebiliyorsunuz. Arka tarafta ise daha fazla özgünleşen aracın, çift renkli gövdesi tasarım olarak göze hoş görünmesini sağlıyor. Crossland X, Opel’in SUV gamının en küçük üyesi olmasına rağmen Mokka X’den sadece 63 mm daha kısa. Bu durum onu Renault Captur ve Peugeot 2008’in rakibi yapıyor.
Kabine geçtiğimizde Insignia Grand Sport’un çizgilerini görüyoruz. Kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi Peugeot 2008 ve Renault Captur’dan daha iyi. Biraz daha fazla yumuşak plastik kullanılsaydı neredeyse Mazda CX-3 ile yarışır seviyeye gelebilirdi. Arkada ve önde dört yetişkinin rahat yolculuk edebileceği alan sunuluyor. Yüksek tavanı sayesinde baş mesafesinde de sıkıntı yaratmıyor. Opel Crossland X, 410 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Bu değer 2008 ile aynı fakat Captur’un 455 litrelik hacminin yanında küçük kalıyor.
Başlangıç fiyatlarına baktığımızda Opel Crossland X’in rekabete oldukça güçlü girdiğini görüyoruz. Peugeot 2008’in başlangıç fiyatı 93 bin 700 TL, Renault Captur’un ise 81 bin 450 TL. Crossland X’e ise 78.900 TL’den başlayan fiyatlarla sahip olabiliyorsunuz. Test aracımızdaki gibi 1.2 litrelik turbo benzinli ve altı ileri otomatik şanzımanlı versiyonun başlangıç fiyatı ise 86.900 TL. Test otomobilimizde yer alan 1.2 litrelik PureTech motor, Peugeot, Citroen ve DS modellerinden tanıdık. 110 HP güç üreten motor sınıfının en verimli ünitelerinden biri. Performans olarak tatmin edici olan ünite, yakıt tüketimi konusunda da tutumlu. Aynı motoru 2008’de kullandığımda daha fazla sesli ve vibrasyonlu çalışıyordu. Opel mühendisleri yalıtım konusunda başarılı bir iş çıkarmış. Crossland X’de motor hem daha sessiz hem de daha az titreşimli. Ortalama 5.4 lt/100 km’lik tüketim değeri ise PSA’in elinin değdiğinin en büyük kanıtı. Altı ileri otomatik şanzımanın geçişleri sarsıntısız olsa da serilik konusunda pek başarılı değil. Crossland X’in direksiyon sistemi geri bildirimler konusunda sınıfının en iyisi değil. Yumuşak direksiyon manevralarda başarılı olsa da his olarak tatmin etmiyor. Süspansiyon konfor odaklı ayarlanmış. Yüksek yapısı sebebiyle hızlı girilen virajlarda, dikkatli olunması gerekiyor. Sakin kullanımlarda ise rahat bir sürüş sunuyor.
Crossland X’i rakiplerinin karşısında en güçlü kozu fiyat avantajından sonra donanım zenginliği… Standart donanımda LED gündüz farları, hız sabitleyici, şerit ihlali uyarı sistemi, trafik işareti tespit sistemi, 7.0 inçlik dokunmatik ekran yer alıyor. Test aracımızda ise direksiyon ısıtma, kablosuz şarj, sürücü ve yolcu koltuk ısıtma, head-up display gibi bir üst segmente ait donanımlar yer alıyordu.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar