Fiat’ın ikonik modeli 500’ün S versiyonu, geçmişin sürüş hissi ve tarzıyla sportif ve küçük bir hatchback arayanların tercihi olabilir…
Küçük ve hızlı otomobiller özellikle gençler tarafından her zaman ilgi odağı olmuştur. Geçmişte 120-130 HP’leri geçmeyen bu modeller, hafif yapıları ve başarılı yol tutuş özellikleriyle sürüş keyfine önem veren sürücülerin öncelikli tercihleri arasındaydı. Günümüzde ise o yılların GTI’ları artık 200 HP’leri geçen oldukça yüksek güçlere ulaştılar. Fakat halen orta seviye güçlerde eski GTI’ların esintisini yaratan otomobiller üretilmeye devam ediyor. İşte bunlardan biri de Fiat’ın ikonik otomobil 500’ün sportif versiyonu “S” takısıyla karşımıza çıkıyor.
İlginizi çekebilir
500S’e dışardan baktığımızda ayırıcı görünümü sportif tamponlar, ön tarafta entegre sis lambaları, özel yan etekler ve spoylerden oluşuyor. Tabii ki mat Alp Yeşili renkli “saten grafit” boyası ilgi çekici başka bir özelliği.
Kabine geçtiğimizde de 500S’i farklı kılan birçok sportif detay var. Koltuklar, direksiyon ve kapı içlerindeki ekstra renk, otomobilin iç mekânıyla da diğer 500’lerden ayrışmasını sağlıyor.
Ayrıca yeni nesil gösterge paneli ve 7.0 inç’lik HD ekranlı Uconnect 7 HD LiveI, 500S’le birlikte sunuluyor.
Fiat 500S’e sportif hissi kazandıran en önemli nokta ise kaputun altındaki 0.9 lt’lik Twinair teknolojisine sahip ünite. Bu teknolojik ve çevreci motor 105 HP’lik güç üretiyor ve 940 kg’lik ağırlık nedeniyle ton başına düşen beygir gücünü hesapladığımızda, 111 HP gibi son derece iyi bir değer ortaya çıkıyor. Yaklaşık üç gün kullandığım 500S, motor sesiyle de sürücüne sportif bir tatmin yaşatıyor. Motor alt devirde güçsüz bir karakter sunarken 2000 d/d’den itibaren turbo ile birlikte gelen ani güçle beraber 4500 – 5000 d/d’lere kadar tatminkâr bir güç sunuyor.
Fiat 500 S’in süspansiyon tepkileri, sportif bir sürüşten bekleneni karşılıyor. Otomobilin sertliği de bildik 500’e oranla daha etkili hissediliyor.Fiat 500 S’in kesinlikle daha küçük bir direksiyon simidine sahip olması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca tepkileri de daha keskin olabilirdi. 500’ün makyajlanması ve bir takım özelliklerinin gelişmesiyle birlikte otomobilin izolasyonu ve yüksek hızlardaki stabilitesi eskiye göre çok daha iyi. S modelinin daha sert olan yaylarıyla birlikte bu daha da belirgin bir şekilde fark ediliyor.
Fiat 500S’in 0.9 lt’lik Twinair motorunun sağladığı vergi avantajı, yakıt ekonomisi ve düşük karbon salımı da diğer bir dikkat çekici özelliği.
Fakat otomobilin 90 bin TL’yi aşan fiyatı onun için bir handikap olabilir. Diğer yandan 500’ün şehir içindeki pratikliği, düşük yakıt tüketimine eklenen sportif yanını göz önünde bulundurursak aslında keyifli bir otomobil olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Tabii manuel şanzımanı dert etmiyorsanız…
Yazı: Ahmet Armağan
Son yorumlar