Ford’un kompakt SUV’u Kuga, ikinci neslinin üzerinden dört yıl geçtikten sonra makyajlandı. Makyajın getirdiği en büyük yenilik ise dizel-otomatik kombinasyonu oldu.
Günümüzde markalar dört yıllık periyotlardan sonra modellerinin yeni nesillerini tanıtırlar fakat Ford bu yoldan gitmedi ve Kuga’yı makyajlamakla yetindi. 2008 yılından beri marka için önemli satış rakamları yakalayan Kuga modeli, ülkemizde dizel-otomatik kombinasyonunun olmamasının sıkıntısını yaşıyordu. Makyajdan sonra bu sıkıntı da çözüldü ve satış anlamında önündeki en büyük engellerden biri de kalkmış oldu.
Dört seneden sonra Kuga’nın tasarımı rakiplerinin karşısında eksi kalmıştı. Edge ile başlayan tasarım çizgisinin makyajlı Kuga’da da kullanan Ford tasarımcıları, aracı daha modern bir dış görünüme kavuşturmuşlar. Büyüyen ön ızgara, güçlü duruşu kuvvetlendirmiş. Yeni stoplar da artık daha şık gözüküyor. Kabinde ise durum tam tersi… Peugeot 3008 ve Seat Ateca gibi rakiplerinin yanında Kuga’nın kabin tasarımı çok daha eski duruyor. Dış tasarımda uygulanan modern dokunuşlar, kabinde kullanılmamış. Malzeme ve işçilik kalitesinde de rakiplerinin çoğu daha başarılı işler çıkarıyor.
İlginizi çekebilir
Kuga, makyajdan sonra özellikle ülkemiz için en büyük yeniliği 1.5 litrelik dizel motora gelen Powershift otomatik şanzıman ile yapıyor. Bu motorun haricinde 1.5 litrelik EcoBoost benzinli ve 2.0 litrelik dizel motor seçenekleriniz de mevcut. Test aracımızın kaputunun altında bulunan ve en çok satılacağını tahmin ettiğimiz 1.5 litrelik dizel motor, 120 HP güç ve 300 Nm tork değerlerine sahip. Kâğıt üstünde yeterli gibi duran motor verileri, 1605 kilogramlık Kuga’yı pek de hareketlendiremiyor. Eskiyen platformun dezavantajlarını yaşayan Kuga, yüksek ağırlığı sebebiyle daha çok sakin kullanılmayı tercih ediyor. 12.4 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanma süresi de zaten bunun bir kanıtı. Altı ileri çift kavramalı Powershift şanzıman vites geçişlerini seri ve sarsıntısız gerçekleştirip, gücü ön tekerleklere aktarıyor. Çift kavramalı şanzımanın da katkısıyla Kuga, tutumlu olmayı başarıyor. Fabrika verisi ortalama tüketim değeri 4.8 lt/100 km olsa da bu değeri tutturmak pek de kolay değil. Şehir içinde 200 kilometreden fazla yol yaptım ve yol bilgisayarında 6.3 lt/100 km’lik bir değer yazıyordu. Böyle ağır bir otomobilin şehir içi trafiğinde bu değerlerle gezmesi bile büyük bir başarı sayılır.
Süspansiyon sistemi diğer Ford modellerinde olduğu gibi konfordan biraz kısıp, yol tutuşa daha fazla önem veriyor. Direksiyon sistemi de makyajla birlikte elden geçirilmiş. Sistem artık tamamen elektrik destekli olarak çalışıyor. Geri bildirim konusunda başarılı, yumuşaklığı da özellikle şehir içinde manevra yaparken kolaylık sağlıyor. Kuga hızlı girilen virajlarda bir SUV’dan beklenenden çok daha sıkı bir otomobil olduğunu size hissettiriyor. Çizgisine iyi oturan Kuga, ST-Line donanımıyla gelen sertleştirilen süspansiyon ile birlikte bir hatchback kadar iyi yol tutabiliyor.
Yalıtım konusunda ise Kuga’nın rakiplerinin gerisinde kaldığını söyleyebilirim. Dizel motor hem sarsıntılı hem de gürültülü çalışıyor. Yüksek hızlarda ise rüzgâr sesi kabine fazlaca sızabiliyor. Yeni nesille birlikte yalıtım konusunda da geliştirmelerin yapılması gerekiyor.
Kuga, donanım konusunda zengin bir menüye sahip. Titanium ve ST-Line donanımlarında sunulan SYNC3 multimedya sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto destekliyor. 8.0 inçlik ekranın çözünürlüğü ve arayüzü başarılı. Kuga, artık daha da geliştirilmiş otomatik park sistemlerine sahip. Artık dikey ya da paralel şekilde otomatik park yapabiliyorsunuz. Güvenlik kısmında ise aktif şehir içi güvenlik sistemi, 50 km/s’ye kadar aktif frenleme yapabiliyor.
Otomobil, bagaj kapasitesi konusunda yine eskiyen platformunun kurbanı oluyor. 456 litrelik bagaj hacmi bu sınıf için oldukça düşük bir değer. Örneğin VW Tiguan 615 litrelik bir hacim sunuyor, Peugeot 3008 de 591 litrelik bir hacme sahip. Kuga’nın bagaj konusunda tek artısı ise artık elektrikli açılıp, kapanması.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar