Alman markanın amiral gemisi modeli S-Serisi, yenilenen haliyle ülkemizde de satışa sunuldu.
Mercedes-Benz ürün gamının tepe noktasını oluşturan S-Serisi, daha da geliştirilen Intelligent Drive donanımı ile otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım daha atıyor. Sürücüyü mesafe takibi ve direksiyon yönlendirmesinde daha da konforlu destekleyen Aktif Takip Yardımcısı DISTRONIC ve Aktif Direksiyon Yardımcısı, viraj veya kavşak öncesinde seyir hızını otomatik olarak ayarlıyor.
Mercedes-Benz’in amiral gemisi olarak tanımlanan otomobilin yenilenen versiyonu , 2016 yılında tüm dünyada lüks sedan pazarının en çok satan modeli oldu. 2013 yılından günümüze kadar sedan gövde tipi 300.000 adetlik satış performansına imza atarken, Mercedes-Benz S-Serisi’nin halen altı farklı gövde tipi bulunuyor.
İlginizi çekebilir
Yeni Mercedes S-Serisi’nin yaşam alanını her biri 12,3 inç büyüklüğünde iki adet yüksek çözünürlüklü parlak ekran domine ediyor. Tek bir cam panel altında bir araya gelen ekranlar böylece tek bir geniş ekran görünümü sunuyor ve tasarım anlamında da orta konsolun yatay formlu mimarisini destekliyor.
Yeni Mercedes-Benz S-Serisi’nin direksiyonunda dokunmatik kumanda panelleri bulunuyor. Bu yüzeyler tıpkı akıllı cep telefonlarında olduğu gibi dokunma ve kaydırma hareketlerine cevap veriyor. Böylece sürücü ellerini direksiyondan ve gözünü yoldan ayırmadan bilgi ve eğlence sistemini güvenli ve konforlu bir şekilde yönetebiliyor.
Mercedes-Benz S 560 4MATIC ve Mercedes-Maybach S 560 4MATIC modellerinde sunulan yeni V8 silindirli çift turbo beslemeli motor 469 HP ve 700 Nm ile yerini aldığı V8 motor ile kıyaslandığında ortalama yüzde 10 daha az yakıt tüketerek dünyanın en tutumlu V8 silindirli benzinli motoru olarak öne çıkıyor. Modern teknolojinin nimetlerinden yararlanan yeni V8 motorda güç gereksiniminin olmadığı sürüş koşullarında subap kontrol sistemi CAMTRONIC sekiz silindirin dördünü kapatarak devreden çıkartıyor ve böylece yakıt tüketimini önemli oranda düşürüyor. Bu sayede kayıplar azaltılırken, toplam verimlilik de arttırılıyor. Silindir sıralarının V’sinin içine yerleştirilen turbo beslemeler de bir diğer yenilik olarak öne çıkıyor. Böylece termal verimlilik ve performans artarken turbo beslemeli motorların ortak sorunu olan turbo boşluğu ortadan kalkıyor.
Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ modelinde ise üstün performansı çok daha düşük yakıt tüketimi değerleriyle elde etmek üzere önceki nesildeki 5.5 litre hacimli V8 motor, yerini silindir kapatma özelliğine sahip AMG imzalı 4.0 litre hacimli V8 silindirli çift turbo beslemeli motora bırakıyor. Yeni motor çok daha düşük olan hacmine karşın 612 HP üretirken, karma koşullarda yakıt tüketimi 8,9 lt/100 km ve karma koşullarda CO2 salınımı 203 gr/km olarak gerçekleşiyor.
Yenilenen Mercedes-Benz S-Serisi, Eylül ayından itibaren 853.300 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuluyor.
Son yorumlar