Aks aralığı artan yeni VW Polo, böylece ilk kez 4.0 metre barajının üzerine çıkmış oldu. Bu ise yeni VW Polo’nun Golf IV boyutlarıyla yollarda boy göstermesi anlamına geliyor. Sadece boyutları büyümekle kalmayan VW Polo, sürüş dinamikleriyle de artık daha olgun ve oturaklı bir tutum sergiliyor.
Küçük sınıf bir otomobil ne kadar büyüdüğünde hâlâ küçük sınıf bir otomobil sayılır? 4.0 metre barajının aşılmasıyla yeni VW Polo artık bir kompakt otomobil olarak kabul edilebilir mi? Bu biraz abartılı olur. Ne de olsa ciddi ebat artışına rağmen hâlâ Polo ile Golf arasında hatırı sayılır bir boyut farklı söz konusu. Sadece boyut farklıyla da sınırlı kalmıyor. İki ürün arasında birçok noktada belirgin farklılıklar söz konusu.
İlginizi çekebilir
Bir kere motor gamı tamamen farklı. Polo’da ağırlıklı olarak üç silindirli alternatifler sunuluyor. Giriş seviyesinde 1.0 litrelik bir motor sunuluyor. 65 ve 75 HP olmak üzere iki farklı güç seçeneği söz konusu. Ama iki seçenek de A noktasından B noktasına güvenli bir şekilde ulaştırmaktan öteye geçemiyor. Bunun için yeterince güç sunamıyorlar. Biraz daha keyifli bir sürüş arayanlar için aynı motorun turbo beslemeli versiyonu 115 HP güç üretimiyle iyi bir alternatif olabilir. Atmosferik motorun her iki güç versiyonu da beş ileri manuel şanzımanla kombine edilirken, turbo beslemeli motorda altı ileri manuel şanzıman dışında bir de yedi ileri çift kavramalı otomatik şanzıman (DSG) alternatifi sunuluyor.
Yeni 1.5 litrelik TSI motorun yeni VW Polo’da kullanılması öngörülmüyor. Daha performanslı bir Polo satın almak isteyenler için GTI devreye giriyor. Bu ise 2.0 litrelik TSI motor ve 200 HP güç anlamına geliyor. Güçlü bir dizel motor alternatifi de yeni VW Polo’da sunulmayacak. SCR-kat ile donatılan 1.6 TDI motorun 80 ve 90 HP olmak üzere iki farklı versiyonu bulunuyor. 80 HP’lik versiyon altı ileri manuel şanzımanla kombine edilirken, 90 HP’lik versiyon ise sadece DSG ile satışa sunulacak.
Yeni Polo en büyük inovasyon sıçramasını iç mekânda yapıyor. Orta konsolu 8.0 inç büyüklüğünde devasa bir ekran domine ediyor. Dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi küçük bir açı ile sürücüye doğru bakıyor. Modern teknolojinin bütün imkânlarını kullanıma sunan ana ünite, aynı zamanda Apple CarPlay ve Android Auto üzerinden akıllı telefon senkronizasyonu sunuyor.
Bunun dışında Passat ve elden geçirilen Golf’te kullanılan dijital ekran da ilk kez küçük sınıfta kullanıma sunulacak. Söz konusu donanım Comfortline donanım paketi ve daha üst paketlerle alınabilecek.
Yeni nesil ile birlikte, Polo da ailenin son üyesi olarak MQB adındaki modüler platforma geçiş yapıyor. Yeni platformla birlikte elektrohidrolik direksiyon sistemi yerini elektromekanik bir direksiyon sistemine bırakıyor. Elektromekanik direksiyon sistemi şerit değiştirme de dahil bir dizi sürüş destek sistemini beraberinde getiriyor. Yeni mimarinin bir diğer getirisi olarak Polo, öncüsü ile kıyaslandığında yaklaşık 50 kg daha hafif.
Her ne kadar sunulan motor seçenekleri aksini gösterse de yeni VW Polo en az kompakt sınıf bir otomobil kadar olgun ve oturaklı bir sürüş karakteristiği sergiliyor. Son derece uyumlu yürüyen aksam elemanları kadar konfor odaklı süspansiyon geometrisi ve konforlu koltuklar bu algıyı destekliyor. Üstelik sportif bir Polo kullanmak isteyen artık GTI ile yetinmek zorunda değil. Yeni Polo ile birlikte adaptif amortisörlere sahip bir sportif versiyon da satışa sunulacak. Ancak bu donanımı çok fazla müşteri sipariş etmeyecektir.
Gerçekten de yeni VW Polo, daha iyi Golf olabilir mi? Kesinlikle değil. Ama o kadar geniş bir yaşam alanı, o kadar büyük bir bagaj, daha güçlü motorlar veya onlarca konfor ve güvenlik ekipmanına ihtiyacı olmayanlar için yeni Polo daha uygun fiyatlı iyi bir alternatif olacak, orası kesin. Öte yandan VW Golf’ün sürüş dinamikleri bakımından hâlâ tamamen farklı bir ligde yer aldığı gerçeği de görmezden gelinmemeli.
Son yorumlar