Türkiye’de üretilmeye başlandığı 2016 yılının kasım ayından bu yana, tüm dünyada ilgi odağı olmayı başaran Toyota C-HR’ın hibrit versiyonunun satış başarısı da katlanarak sürüyor. Türkiye’de de yoğun ilgi ile karşılanan Toyota C-HR Hybrid, 2017 yılının Ocak-Temmuz döneminde toplam C-HR satışlarının yüzde 48,5’ini oluşturdu. Yalnızca temmuz ayında Türkiye’de satılan Toyota C-HR Hybrid’in toplam satışlarındaki payı ise yüzde 72’ye ulaştı. Bu oran Avrupa pazarında ise yılın ilk 6 ayında yüzde 80 olarak gerçekleşti.
Türkiye’de üretilen ilk SUV ve ilk hibrit otomobil özelliğini de taşıyan Toyota C-HR, tüm Avrupa’da bugüne kadar 67 bin 958 adet satılırken, bunun 59 bin 088 adeti ile yüzde 86’sı hibrit versiyon oldu.
Toyota’nın en dinamik ve en çekici modellerinden biri olan C-HR Türkiye’de yılın ilk 7 ayında toplam 3 bin 448 adet satılırken, hibrit versiyonun satış rakamı 1.671 olarak gerçekleşti. Türkiye’de yılın ilk yarısında en fazla satılan hibrit otomobil olan Toyota C-HR Hybrid, hibrit otomobil satışları içinde de yüzde 83 pazar payına ulaştı.
İlginizi çekebilir
Dünyada hibrit teknolojisinin öncüsü olan ve Türk halkını da ilk kez hibrit teknolojisiyle buluşturan Toyota’nın yıl sonuna kadar satışını planladığı 5 bin adetlik hibrit otomobil satışında önemli bir payı üstlenecek olan Toyota C-HR Hybrid, ÖTV teşviği ile şimdi çok daha ulaşılabilir bir fiyatla sunuluyor.
1,8 lt motor hacmine sahip olan Toyota C-HR Hybrid, teknolojisi, donanım özellikleri, konforu, yakıt tasarrufu ve sürüş dinamikleriyle segmentinde bir adım öne çıkarken, 86 gr/km olarak gerçekleşen CO2 salım oranı da segmentindeki benzinli ve dizel araçlardaki oranların çok altında kalıyor. Çevre dostu kimliği ile dikkat çeken C-HR’de elektrikli ve benzinli motorların birlikte uyum içinde çalışmasıyla yakıt tüketimi de 100 km’de 3,8 litreye iniyor.
Son yorumlar