İspanyol marka Seat’ın küçük yıldızı Ibiza, bir sonraki nesil VW Polo’nun platformuna erken kavuşup, güncel tasarım ve yenilikleriyle hedefini bir adım öteye taşıyor. Ibiza’yı Barcelona’da kullandık.
Kısıtlı model yelpazesi olan markaların modelleri marka içerisinde marka olur… Tabii bu bahsettiğim başarılı olanlar için geçerli. Seat’ın tarihine damga vuran modellerden biri olan Ibiza, yeni nesliyle model yelpazesini geliştiren markada adeta “ben hep buradaydım” diyor. VW Grubu kanatları altında kendini geliştiren ve satışlarını katlayan İspanyol, aileye yeni katılacak 5-7 kişilik Arona ile birlikte markanın taşıyıcısı olmaya devam edecek. Grubun MQB platformunun küçültülmüş hali MQB A0 yani auto motor & sport dergisinde detaylarını okuduğunuz yeni Volkwagen Polo platformunu sırtına erken geçiren Ibiza, platformun avantajlarını ergonomi, bagaj hacmi ve iç mekân olarak kullanmaya başladı bile.
İlginizi çekebilir
Beşinci jenerasyon Ibiza’ya dışarıdan bakıldığında hatların keskinleştiği, stopların şıklaştığı görülüyor. Özellikle ön tasarımdaki bakış Ibiza’yı daha da yakışıklı hale sokmuş. Seat’ın dinamik tasarım DNA’sı korunmuş. Tam LED farlar güvenli bir sürüşün anahtarı. Ibiza’nın daha rijit bir gövdeye kavuşması için çalışan tasarımcılar, hem tüketimi düşürmek hem de aracın dayanıklılığını artırmak için yüksek mukavemetli lazer birleştiriciler kullanmış. 5.4 milyonluk satışla birlikte Seat’ın gözbebeği olan Ibiza, selefinden 87 mm daha genişlemiş, 2 mm alçalmış ve 4059 mm’lik uzunluğu, aks aralığındaki 95 mm’lik artışla birlikte arka koltuklarda daha rahat bir diz ve baş mesafesi sunulmasını sağlamış. Bu sayede baş mesafesi 17 mm artarken, bence en dikkat çekici değişim kompakt sınıf boyutlarındaki bagaj hacminde. 63 litrelik artış 355 litrelik bir kapasite yaratırken bu da sınıfının en büyük hacmi anlamına geliyor. Yani yeni platformun faydalarından tam anlamıyla istifade eden Ibiza, ağustos sonunda Türkiye’ye öncelikle 1.0 litrelik 95 HP gücündeki benzinli motor ve manuel şanzıman ile gelecek.
Öncelikli versiyon olan 115 HP’lik 1.0 lt üç silindir turbo benzinli motor ve DSG şanzımanlı versiyon yılın sonunda yollarda olacak. Üç silindirli bu motor Ibiza için oldukça tatminkâr. Barcelona’nın dağ ve şehir yollarında kullanma imkânı bulduğumuz Ibiza’nın tüketim verileri de dizeli aklın ucundan bile geçirtmiyor. Rölantide biraz titreşimli çalışan motor, çok yüksek performans beklentileri harici kullanıcısını mutlu edecektir. Yedi ileri DSG ile uyumu ise her zaman olduğu gibi başarılı. Ele iyi oturan küçük direksiyon, hisli ve söz dinliyor. Ayrıca geliştirilmiş adaptif hız sabitleyici de konforun gelişmesini sağlıyor. Bence iç mekânda en çok dikkat çeken özellik 8.0 inçlik multimedya ekranı. Ibiza alacaklara bu ekrandan feragat etmemelerini tavsiye ederim. Beats destekli müzik sistemi, yedi hoparlörüyle ortam keyfini artırıyor.
Apple Car Play, Android ve Mirror Link ise Ibiza’nın teknolojiyle adaptasyonunu gösteriyor. İç mekânda kullanılan malzeme kalitesi beklentilerin altında. Sert plastik özellikle kapı içlerinde görüntüsel olarak bir sıkıntı yaşatmazken, dokunma hissini sevenleri kucaklamıyor. Sadece beş kapılı olarak üretilecek Ibiza’yı üç kapılı olarak isteyenleri biraz üzeceğiz. Ama dizeli bekleyenler için bir fırsat var. Manuel şanzımanlı dizel Ibiza, yıl sonunda tıpkı 1.5 litrelik benzinli gibi yollarda olacak. İlla dizel- otomatik istiyorsanız takvimlerinizi 2018’e ayarlayın…
Yazı: Volkan Demirkuşak
Barselona, İspanya
Son yorumlar