BMW’nin 2021 yılına kadar izleyeceği yol haritasında; Z5, X7, 8 Serisi, 1 Serisi, 3 Serisi ve daha birçok yeni ürün yer alıyor.
Bir dizi M GmbH modeli dışında birçok modelde makyaj ve ayrıca dokuz yeni motorla BMW spor otomobil, lüks modeller, arazi aracı ve özellikle elektrikli araçlar olmak üzere ürün gamını yenilemeye ve geliştirmeye devam ediyor. İçten yanmalı motorlarını daha verimli hale getirmek üzere çalışmalarını sürdüren marka ayrıca tam elektrikli veya plug-in hybrid olmak üzere alternatif çözümlerle gelecek planlarını şekillendiriyor.
Marka 2020 yılı itibariyle yeni platformlarla yeni tam elektrikli modellerle lanse edecek. 2019 yılında yeni elektrikli Mini ile başlangıç yapılacak. BMW 2017 yılında 100.000 kadar elektrikli araç satmayı hedefliyor ve 2025 yılına kadar toplam satışları içerisinde elektrikli araçların yüzde 15-25 pay almasını öngörüyor.
İlginizi çekebilir
Şimdilik o kadar uzun vadeli bakmayalım ve daha yakın geleceğe odaklanalım. 2017 yılı bitmeden 6 GT modeli daha önce satışa sunulan 5 GT modelinin yerini alacak. 5,09 metre uzunluğundaki araç 610 litre ile tam bir hacim canavarı. Yeni hafif yapılı platformun getirisi olarak 150 kg kadar daha hafif olan 6 GT’nin arka aksında yükseklik ayarlı havalı süspansiyon görev yapıyor. Giriş seviyesinde 258 HP güç ve 400 Nm tork üreten 630i ve 265 HP güç ve 450 Nm tork üreten 630d yer alırken daha performanslı bir motor arayanlar için devreye 340 HP gücündeki 640i giriyor.
G01 kodu ile üretim programına dahil edilen yeni BMW X3 CLAR platformunu kullanıyor ve bu sayede öncüsüne oranla 55 kg kadar daha hafif bir yapı sunuyor. Boyutları ciddi oranda artmasa da yeni platform sayesinde Yürüyen aksamı da yenilenen araç markanın bilindik yeni motorlarıyla satışa sunulurken giriş seviyesini xDrive20i oluşturuyor. Üç silindirli motorun yer verilmediği yeni X3’te buna karşılık bir plug-in hybrid versiyon olacak. Ayrıca 2020 itibariyle bir de elektrikli versiyon planlanıyor.
G07 kodlu X7 X5 ve X6 gibi Amerika’da üretilecek. CLAR hafif yapı platformu üzerine yükselen modelde X5 ve X6 modellerinin motorları kullanım bulacak. V12 silindirli motorun kullanılıp kullanılmayacağı ise henüz net değil. Lüks SUV’un Almanya fiyatının 100.000 Euro’dan başlaması öngörülüyor.
CLAR platformu üzerine yükselen ve alüminyum veya magnezyum gibi yüksek dayanımlı, ancak oldukça hafif yürüyen aksam komponentleriyle donatılan yeni M5 çift turbolu 4,4 litrelik V8 motorla 600 HP kullanıma sunuyor ve sadece dört tekerlekten çekişle satışa sunuluyor.
BMW, kompakt sporcusu M2’nin yıl sonuna doğru daha hafif ve daha güçlü bir versiyonunu satışa sunacak. BMW M2 GTS 400 HP güçle etkileyici bir performans vaat ediyor.
G29 kasa koduyla üretilecek olan yeni roadster yine Z4 adıyla satışa sunulacak. Hafif yapı prensibiyle üretilen ve örneğin M3’ün aksları gibi marka içindeki imkanlardan sonuna kadar yararlanan yeni Z4 sadece 1.400 kg ağırlığa sahip olacak ve yine açılabilir bir tente tavana sahip olacak. Toyota işbirliği ile geliştirilen yeni BMW Z4’ün Toyota cephesindeki ikizi Supra adıyla satışa sunulacak ve coupe olarak üretilecek.
BMW’nin X1 ile X3 arasındaki boşluğu dolduracak olan X2 ya X1 veya Mini platformuyla üretilecek. Mini platformuyla üretilmesi önden çekişli olması anlamına geliyor. Ancak alternatif olarak dört tekerlekten çekişli üretilmesi de mümkün olacak. Motor seçenekleri ise X1 ile aynı olacak. Bir elektrikli versiyon şimdilik planlanmasa da, bir plug-in hybrid versiyon gündemde.
BMW’nin 1999 yılında üretimini durdurduğu 8 Serisi 2018 yılında tekrar yollara çıkacak. 5,01 metre uzunluğu ile S-Serisi Coupe’den bir tık daha küçük olacak olsa da aslında oldukça büyük ve heybetli bir coupe. Ayrıca üstü açık roadtser ve M8 versiyonu da üretilecek. Doğal olarak büyük hacimli ve güçlü motorlarla yollara çıkacak.
Yeni 3 Serisi 2018 yılında G20 üretim koduyla üretim programına girecek. Markanın orta sınıf modeli bu sefer iddialı ve yenilikçi bir tasarımla yollara çıkacak. Ayrıca iç mekan kalitesi de önemli oranda arttırılacak. Yeni 5 Serisi ve daha birçok yeni model gibi yeni 3 Serisi de CLAR platformu ile üretilecek. Bu ise güncel nesil ile kıyaslandığında 40 kg daha hafif bir yapı anlamına geliyor.
G05 üretim kodlu yeni X5 2018 yılında yine CLAR platformu ile yollara çıkacak. Dolayısıyla o da diğer CLAR platformunu kullanan yeni modelleri gibi alüminyum ve magnezyum komponentlerin katkısıyla daha hafif olacak. Plug-in hybrid gibi çevreci çözümlerin yanı sıra 700 HP gücünde bir M versiyonu da olacak.
BMW, elektrikli araç markası i ürün gamını da genişletmeye devam ediyor. 2018 yılında i8 isimli coupe modelin bir de roadster türevi satışa sunulacak. Eşzamanlı olarak i8 de makyajlanacak.
Son yorumlar