Aslında bir ilk değil bu. Daha önce farklı markalarda da benzer bir çözüm üretilmişti. Yerden biraz daha yüksek bir yapı, görünümü güçlendiren plastik kaplamalar. Böylece bir arazi aracı havası yaratılmış, hatta bazı örneklerde dört tekerlekten çekişe bile gerek duyulmuyordu.
Mercedes de benzer bir yöntemle hareket etti. Zemin olarak ise E-Serisi’ni kullandı. Yeni E-Serisi’ni yerden yükselten Mercedes, ayrıca dış gövdeye de arazi aracı görünümünü vermek için plastik kaplamalara yer verdi. Böylece Mercedes E-Serisi All-Terrain ortaya çıktı. Buraya kadar aslında diğer üreticilerin kullandığı reçete söz konusu. Ancak Mercedes bununla yetinmeyerek bir de All-Terrain için bir All-Terrain 4×4 versiyonu geliştirdi.
İlginizi çekebilir
420 mm yerden yükseklik, G-Serisi’nden sadece 18 mm daha alçak bir E-Serisi Estate anlamına geliyor. Sadece yerden yüksekliği ile G-Serisi’ni andırmakla da kalmıyor. Teknik yapıda da G-Serisi’nden esinlenilmiş durumda. Örneğin G-Serisi’nin portal aksı E-Serisi’nin çok kollu aksı ile harmanlanmış durumda. Bunun dışında şasi ve yürüyen aksam bağlantıları da zorlu arazi koşullarına dayanacak şekilde desteklenmiş. Arazide ki mücadeleyi desteklemek üzere 285/50 R 20 ebatlarında devasa tekerlekler devreye giriyor.
Gerçek bir arazi aracı yüksekliğinde olan, ama yan basamakları olmayan araca binmek doğal olarak kolay değil. Ama bindikten sonra vermiş olduğu his mutlu ediyor. içeride bilindik E-Serisi kokpiti hakim. Lüks, konfor, kalite, zengin donanım bolca mevcut. ‘Keşke’ dedirten bir eksiklik yok.
Mercedes-E-Serisi-All-Terrain’ı harekete geçirme görevini altı silindirli E 400’deki motor üstleniyor. Böylece zorlu arazide olası güç gereksinimi karşılanmış oluyor. 500 mm su geçiş derinliği de yabana atılacak türden değil. Maceraperestler dilediklerince ve istedikleri yere gitmek üzere rota planlayabilirler. Cevap arayan tek soru ise; bu bir station wagon mu, yoksa bir SUV mu? Tamamen bakış açısı.
Son yorumlar