Sorunsuzluk, kalite ve son dönemler hibrit derken Toyota performans tutkunu gençlerle son zamanlarda pek de ilgilenemedi. Yeni Yaris GRMN tam da bu noktada devreye giriyor: turbo yerine kompresör, otomatik yok manuel var, 215 HP güç ve 230 km/s maksimum hız. Üstelik sadece 400 adetle sınırlı sayıda üretilecek.
Genel hatlarıyla standart Yaris ile aynı olsa da tasarım detayları tamamen farklı bir görünümü beraberinde getiriyor. Tamponlar, spoyler ve eklentiler bir yana, en dikkat çekici noktalardan birini arka tamponun ortasına entegre edilen egzoz çıkışı oluşturuyor. Sadede görsel bir şölen sunmakla kalmayan egzoz çıkışı aynı zamanda sesiyle de büyüleme iddiasında.
İlginizi çekebilir
Egzoz çıkışından çevreye yayılan sesin kaynağını ise sıra dışı bir motor oluşturuyor. Son dönemde alışılmış olduğu haliyle bir turbo ile beslenmeyen motorda kompresör devreye giriyor. Böylece 1,8 litrelik benzinli motor gaz emirlerine çok daha hassas ve istekli cevap veriyor. Üstelik turbo boşluğu veya geç gelen itme gücü gibi can sıkıcı tepkiler de oluşmuyor.
Aslında tamamen yeni bir motor da sayılmaz. Lotus aynı motoru zaten kullanıyor. Henüz son homologasyon ayarları yapılmadığından şimdilik 210-215 arasında bir güç üretimi söz konusu. Motorun gücü altı vitesli manuel şanzıman üzerinden ön aksa aktarılıyor.
Artan güce bağlı olarak standart Yaris’in yürüyen aksamı da elden geçirilmiş durumda. Amortisör ve yaylar Sachs imzasını taşırken, standart Yaris ile kıyaslandığında yüzde 60 daha sert bir geometri söz konusu. Dolayısıyla yol bozuklukları kabin içinde net bir şekilde hissediliyor. Sönümleme ve itme dengesi çok iyi ayarlanan süspansiyon sistemi biraz konforsuz hissettirse de yol dalgalarında ve bozuk zeminde çok fazla tepki vermiyor ve lastiklerin her zaman zemine basmasını sağlıyor. 1,1 tonluk hafif yapının da getirisiyle Toyota Yaris GRMN virajları büyük bir kıvraklık ve özgüvenle alıyor ve oldukça yüksek viraj hızlarına ulaşıyor.
Son yorumlar