Geç de olsa Jaguar her geçen gün büyüyen SUV pazarına giriş yaptı. Marka büyük hacimli F-Pace modelinin ardından E-Pace ile premium kompakt SUV sınıfında: Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA gibi modellerle aynı lige giriş yapıyor.
Şık sportif tasarım çizgilerini ağabeyi F-Pace modelinden alan E-Pace SUV pazarının gereklerinden olan dik ön ızgara, uzun motor kaputu, şişkin çamurluklar ve yüksek omuz çizgisi gibi detaylarla dikkat çekiyor. Sportif havayı desteklemek üzere tavan arkaya doğru eğimli bir şekilde iniyor ve coupe etkisi yaratıyor. Güvenlik konusuna önem veren marka kaza anında yukarıya doğru katlanan motor kaputu ve motor kaputuna entegre hava yastığı ile yaya korumasında iddiasını ortaya koyuyor.
İlginizi çekebilir
4.395 mm uzunluğa ve 2.681 mm dingil mesafesine sahip Jaguar E-Pace sınıf gereklerini yerine getiriyor ve yine sınıf standartlarında geniş bir yaşam alanı vaat ediyor. Sınıfının en genişi olmasa da, VW Tiguan 615 litre bagaja sahip, 557 litrelik bagaj beklentileri karşılayan türden. Sonuç olarak Range Rover Evoque sadece 420 litre bagaj hacmi sunuyor. 60/40 oranında iki parça halinde katlanan arka koltuklarla fonksiyonellik desteklenirken koltukların katlanmasıyla bagaj hacmi 1.234 litreye kadar çıkıyor. Stepne olmayan versiyonlarda bagaj zeminin altında 93 litrelik ek bir saklama alanı ortaya çıkıyor.
Jaguar E-Pace platformunu Range Rover Evoque ve Land Rover Discovery Sport ile paylaşıyor. Ancak platform E-Pace için uyarlanmış durumda. Daha dinamik bir sürüş karakteri elde etmek üzere ön lastiklerin konumu ve şasinin düzeni yeniden ayarlanmış. Önde ve arkada kullanılan içi boş alüminyum döküm bağlantılar ve kollar da sürüş dinamiklerini destekleyen detaylardan. Rijit karoser kadar ağabey F-Pace’ten alınan arka aks da üstün yol tutuş ve sürüş dinamiklerine katkı sağlıyor. Jaguar’dan verilen bilgiye göre dört tekerlekten çekişli olsa da E-Pace arkadan itişli bir otomobil hissi verecek şekilde ayarlanmış durumda.
Opsiyonel olarak sunulan adaptif amortisörler daha sportif ve dinamik bir sürüşe imkan tanırken: normal, dinamik, eko ve yağmur ile kar olmak üzere sürüş modları sürücünün yol ve sürüş koşuluna uygun modu seçmesine yardımcı oluyor. Motor seçeneğine bağlı olarak önden çekiş veya dört tekerlekten çekiş olmak üzere iki farklı çekiş sistemiyle üretilen E-Pace’te dört tekerlekten çekiş sistemi güçlü benzinli ve dizel motorlarla sunulacak. Dört tekerlekten çekişli versiyonlarda iki adet elektronik kontrollü plakalı kavrama üstün yol tutuş ve arkadan itiş ağırlıklı geometriyi beraberinde getiriyor. Güç gerektiğinde %100 oranında ön ile arka aks arasında dağıtılabiliyor. Sadece tek bir plakalı kavramaya sahip olan standart aktarma sistemi 150 ve 180 HP’lik motorlarda sunulurken, 250 HP’lik benzinli versiyonda çift plakalı kavrama standart olarak sunuluyor.
D150, D180 ve D240 olmak üzere üç adet, ki her biri de motor gücünü simgeliyor, turbo dizel dışında P250 ve P300 olmak üzere üç adet turbo benzinli motor söz konusu. Ürün gamının tepe noktasını oluşturan P300 300 HP güç ve 400 Nm tork değeriyle 01-00 km/s hızlanmasını sadece 6,4 saniyede tamamlıyor.
Son yorumlar