Türkiye’de en çok satılan Citroen modeli olan C-Elysee yenilendi. B sedan sınıfında mücadele eden otomobil, donanım olarak zenginleşirken, daha modern bir duruşa kavuşmuş.
Citroen’in 2002 yılında Çin pazarı için geliştirdiği Elysee modeli, sedanların tercih edildiği ülkemiz pazarına da 2013 yılında giriş yaptı. Türkiye’de satıldığı günden bugüne kadar en çok tercih edilen Citroen modeli olma başarısını yakalayan C-Elysee, pazarda Renault Symbol, Fiat Linea ve Peugeot 301 ile birlikte liderlik yarışını sürdürüyordu. Fiat Linea yerini Egea’ya bırakıp bir üst segmente geçince en büyük rakiplerden biri saf dışı kalmış oldu. Renault Symbol için makyajdan sonra 74.250 TL’lik bir başlangıç fiyatı belirlenince, bu otomobilin de rekabette gücü azalmış oldu. Kısaca C-Elysee’nin tek rakibi olarak kardeşi Peugeot 301 kaldı. Türkiye’de 1.2 litre benzinli ve 1.6 litrelik dizel motorla satılan C-Elysee, her iki motorda da beş ileri manuel şanzıman sunuyor. Bu sınıfta otomatik şanzıman talebi hemen hemen hiç olmadığı için markalar da doğal olarak manuel şanzımana ağırlık veriyor.
İlginizi çekebilir
Citroen C-Elysee makyajdan sonra yeni bir ön tampon ve ızgara, üç boyutlu arka LED far grubu, 16 inç alaşım janlar ile LED gündüz farlarına kavuştu. Kabinde ise 7.0 inç dokunmatik ekran en büyük yenilik olarak göze çarparken, bu ekran aynı zamanda CarPlay’i destekliyor. Malzeme kalitesi vasatı geçemiyor, işçilikte ise fazla bir sıkıntı yok. Kardeşi 301 gibi C-Elysee’de de eşya gözü problemi bulunuyor. Telefonunuzu koyacağınız bir yer bulabilmeniz pek mümkün değil. Yaşam alanı önde ve arkada yeterince ferah, 500 lt’yi geçen bagaj hacmi en büyük rakibi 301 ile aynı.
Test aracımızın kaputunun altında 92 HP güç üreten 1.6 litrelik dizel motor bulunuyordu. 230 Nm torku ile düşük devirlerden itibaren zorlanmayan C-Elysee, performans değil tutumluluk odaklı bir otomobil. Motorun gücünü ön tekerleklere aktaran beş ileri manuel şanzımanın geçişleri net fakat altıncı oranla tüketim değeri çok daha aşağıya çekilebilirdi. Yine de C-Elysee sınıfının en tutumlu araçlarından biri olmayı başarıyor. Fabrika verisi ortalama 4.1 lt/100 km’lik değeri uzun yolda daha da aşağıya çekebiliyorsunuz. Süspansiyon sert ve bozuk zeminlerde rahatsızlık yaratabiliyor. Yol tutuş beklentiniz fazlaysa bu sınıfa zaten pek de bulaşmamanız gerekiyor. Ama standart olarak sunulan ESP sistemiyle zorlanmadıkça güvenli sürüş sağlıyor. Direksiyon hissi zayıf ve özellikle şehir içi kullanımlarda ağırlığıyla biraz yorabiliyor.
Fiyatlara baktığımızda Citroen C-Elysee’in dizel motor seçeneğiyle 72.400 TL’lik başlangıç fiyatına sahip olduğunu görüyoruz. Renault Symbol’ün ardından bu sınıfta en pahalı etikete sahip C-Elysee, Peugeot 301’in 68.900 TL’lik rekabetçi fiyatının gerisinde kalıyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar