Yeni Opel Astra’nın, 200 HP’lik 1.6 litrelik turbo benzinli motora sahip en güçlü aile üyesi olan OPC Line Sport, performansıyla kalbimizi çalarken, yol tutuş konusunda da oldukça iddialı…
Opel Astra’nın yeni neslinde performanslı bir motor sunmaması eleştiri konusu oluyordu. Rakipleri olan Volkswagen Golf, Seat Leon, Alfa Romeo Giulietta’nin beş kapılı versiyonlarında performanslı motorlar sunuluyorken, Astra bu konuda geride kalmıştı. Yeni sunulan OPC Line Sport paketiyle birlikte, 200 HP güç üreten 1.6 litre turbo motor Astra severlerin performans taleplerini karşılamaya çalışıyor.
İlginizi çekebilir
Opel Astra OPC Line Sport, düşük hacimli motoruyla 5000 d/d’de 200 HP güç ve 1650 d/d’de 280 Nm tork üretiyor. Altı ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanla gücünü ön tekerleklere aktaran Astra, düşük devirlerde sakin bir sürüşe sahip. Devir saatini biraz yükselttiğinizde ise gelen güzel sesle birlikte Astra OPC Line Sport sporcu kostümünü giymeye başlıyor. Kâğıt üstünde 200 HP güç ve 280 Nm tork yeterli gibi dururken, kullanırken bu gücü hissetmeniz biraz zor oluyor. Bunun nedenlerinden biri altı ileri otomatik şanzımanın bu motor için biraz hantal kalması. Eğer Astra’da çift kavramalı otomatik ya da manuel bir şanzıman olsaydı bu gücü çok daha iyi yola aktarabilirdi. Opel, Astra OPC Line Sport için 6.1 litrelik ortalama yakıt tüketim değeri vermiş fakat ben şehir içinde 10.0 lt/100 km’nin aşağısına düşemedim. Böyle bir aracı satın aldığınızda pek de sakin kullanmayacağınızı göz önüne alırsanız 12.0-13.0 lt/100 km’leri görmeniz içten bile değil.
Opel Astra OPC Line Sport’un direksiyon tepkileri ve hissi başarılı. Özellikle sport tuşuna bastığınızda çok daha keskinleşiyor. Sert süspansiyon sistemi virajlarda Astra’yı başarılı şekilde yolda tutuyor. Astra OPC Line Sport genel anlamda başarılı bir yol tutuşa sahip. Bu otomobili tercih edenler için konfor pek de önemli değildir, o yüzden bozuk zeminlerde kabindeki sarsıntıları eleştirmek haksızlık olur.
Peki OPC Line Sport paketiyle birlikte dış tasarımda neler değişiyor? Ön bölümde, bol sayıda yatay çizgilerin olduğu ve daha keskin hatlara sahip bir tampon görüyoruz. Yan bölümde ise kaslı duran kapı eşikleri güçlü duruşa katkı sağlıyor. Arka tampondaki dikey reflektörler otomobilin arka bölümüne daha çıkıntılı bir hava katıyor. Dynamic donanım seviyesinin üzerine OPC Line paketinde açılır tavan ve 18 inç jantlar standart olarak sunuluyor. Kabinde ise sport düğmesi dışında hemen hemen hiç bir farklılık bulunmuyor. Bu durum 200 HP’lik bir Astra kullandığınız hissini vermekten uzak kalmış. Malzeme ve işçilik kalitesi sınıfının gerisinde değil.
Opel, OPC Line Sport paketini Astra’nın 1.4 litre turbo benzinli ve 1.6 litrelik dizel motor seçeneğinde de sunuyor. Her iki motor seçeneğinde de sadece altı ileri otomatik şanzıman tercih edebiliyorsunuz. Fakat bu paketin en çok yakıştığı motorun 1.6 litrelik turbo beslemeli ünite olduğunu belirtmeliyim. 200 HP’lik Astra OPC Line Sport’un fiyatı 107 bin 300 TL.
Opel Astra OPC Line Sport rakipleri Volkswagen Golf R ve Seat Leon Cupra kadar performanslı bir otomobil değil. Fakat Seat Leon Cupra’nın 197 bin TL’lik fiyatının yanında 200 HP’lik Astra’nın fiyatı satış anlamında Astra’ya önemli bir avantaj sağlıyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar