Yeni Audi A8 D5 üretim koduyla yılsonunda bayilerdeki yerini alacak. Kamu ile ilk buluşmasını ise bir Hollywood yapımında yapıyor. Marc Lichte kaleminden çıkan yeni Audi A8 büyük oranda Prologue konseptini andırıyor. Uzunluk ve aks mesafesi kadar genel tasarımda da ciddi bir değişim söz konusu değil. Ön ızgara daha da büyürken, daha ince ve keskin hatlara sahip farlar ile stop lambaları daha dinamik bir duruşu beraberinde getiriyor. Bunun dışında tavan arka kısma doğru daha fazla eğim alarak görsel dinamizmi destekliyor.
Yeni Audi A8, elden geçirilen MLB/PL65 kodlu modüler platformdan yararlanıyor. Bu platform ilk olarak markanın büyük hacimli SUV modeli Q7’de kullanılmıştı. Yine aynı platform daha sonra A9 ve Q8 modellerinde de kullanılacak. Kesin olan ise yeni Audi A8’in çok daha sportif bir platform olan Porsche’nin MSB adındaki platformunu kullanmayacağı. Bu platformu yeni Porsche Panamera dışında Bentley Continental kullanacak.
Birçok yeni nesil otomobil gibi Audi de yeni A8’i bir dizi otonom sürüş teknolojisiyle donatacak. Bu ise yeni Audi A8’in 130 km/s hızlara kadar tamamen otonom yol alabilmesi anlamına geliyor. Yeni platformla birlikte 8 cm’ye kadar yükseklik ayarı imkanı sunan tam aktif bir süspansiyon devreye giriyor.
İlginizi çekebilir
Audi’nin amiral gemisi karbon, alüminyum, magnezyum gibi hafif ancak bir o kadar yüksek dayanımlı malzemelerle üretiliyor. Dolayısıyla son derece hafif bir gövde söz konusu, olması lazım. Ancak ilave güvenlik önemleri, daha rijit bir gövde ve elektrikli ile hibrit dahil farklı sistemlerin uyumluluğu derken ham karoser 282 kg ağırlığa ulaşıyor, oysa önceki nesilde ham karoser 231 kg ağırlığa sahipti. Yüzde 24 daha rijit olan gövdenin sürüş konforuna ve sürüş dinamiklerine olan katkısı oldukça yüksek.
Yeni nesil Audi A8 bir mild-hybrid sistem kullanıma sunulacak. Bunun için yeni nesilde 48 volt sistem beslemesine yer verilecek. Su soğutmalı kayışlı marj jeneratörü ve bagaja gizlenen 10 Ah şarj kapasitesine sahip lityum iyon bataryalardan oluşan sistem yakıt ekonomisini destekleyecek. Sistem 55 ile 160 km/s hız aralığında 40 saniye boyunca motoru tamamen kapatarak süzülme fonksiyonu sunacak. Trafik şartlarına göre öngörülü bir sürüş gerçekleştirecek olan yeni nesil Audi A8 trafik durumuna bağlı olarak süzülme veya şarj moduna geçecek. Fabrikanın verilerine göre mild-hybrid sistem sayesinde 0,7 lt/100 km yakıt ekonomisi elde edilebilecek.
Bunun dışında motor seçenekleri V6, V8 ve W12 ürün gamında yer almaya devam edecek. 48 volt sistem beslemesi aynı zamanda elektrikli aşırı besleme sistemlerine de imkan tanıyor. Porsche Panamera’da da kullanılan 4,0 litrelik V8 550 HP veya Bentley Bentayga’daki W12 silindirli 6,0 litrelik motor ise 608 HP güç ile olası performans endişelerini yersiz kılıyor. Bunun dışında 450 HP gücündeki çift turbo beslemeli 2,9 litrelik TFSI V6 veya 354 HP gücündeki tek turbo beslemeli 3.0 TFSI V6 gibi alternatifler de söz konusu olacak.
Daha önce de olduğu gibi Long veya S8 versiyonlarına da sahip olacak olan yeni Audi A8’in dizel seçenekleri 286 HP gücündeki 3.0 TDI ile başlayacak ve 435 HP gücündeki 4.0 TDI V8’e kadar uzanacak. Motorlar sekiz kademeli otomatik şanzıman dışında markanın tescilli dört tekerlekten çekiş sistemi quattro ile de donatılabilecek.
Son yorumlar