Alman üretici BMW, orta boy SUV modeli X3’ü yeniliyor. Görsel olarak radikal bir değişim söz konusu olmasa da teknik açıdan tamamen yeni bir dünya söz konusu. BMW X3, 2003 yılında yollara çıktığında premium segmentin ilk kompakt SUV modeliydi. İlk olmanın ve iyi bir ürün de olmanın vermiş olduğu rüzgarla BMW X3 tam bir satış uzmanı haline geldi. 1,5 milyon adetlik satış performansı tüketicinin taktirini gözler önüne seriyor.
Öncüsüne oranla 5,9 cm uzayan X3 4.716 mm uzunluğa sahip. 5,9 cm’lik artışın 5,4 cm’si dingil mesafesinden kaynaklanıyor. 2.864 mm dingil mesafesi daha geniş bir yaşam alanı vaat ediyor, ama aynı zamanda yüzde 50/50’lik spor otomobilleri kıskandıran ön arka aks ağırlık dağılımını beraberinde getiriyor.
İlginizi çekebilir
Boyutlar değişse de BMW tasarımı genel hatlarıyla koruma, ama detayları daha dinamik ve daha keskin olacak şekilde tasarlama yoluna gitti. Markaya has böbrek daha da büyüdü. Yeni LED farlar X1’inkileri andırıyor ve kesinlikle öncüsünü andırmıyor. Arka stop lambaları ise, opsiyonel olarak 3 boyutlu da sunuluyor, yenilendi ve güncel X5 ile X1 ama aynı zamanda eski X3’ün stop lambalarının bir sentezi gibi duruyor. Gövdedeki aerodinamik iyileştirmeler rüzgar sürtünme katsayısının 0,34’ten 0,29’a düşmesini sağlıyor. Bu sınıfının en iyi değerleri. Bunun dışında etkin bir diyet programı uygulanarak önceki nesil ile kıyaslandığında model seçeneğine bağlı olarak ortalama 55 kg ağırlık avantajı elde edilmiş durumda.
BMW X3 zaten dar bir otomobil değildi ve geniş bir yaşam alanı sunuyordu. Yeni nesille birlikte artan dingil mesafesi iç mekanı daha da cömert kılıyor. Öyle ki arka koltukta bile 1,85 metreye kadar uzun bireyler rahat edebiliyor. İç mekan genişliği de üç kişiye yeterli bir omuz mesafesi sunarken dolgu malzemesi sertliği çok iyi ayarlanmış olan koltuklar rahat ve konforlu bir yolculuk vaat ediyor. normal kullanımda 550 litre olan bagaj, arka koltukların katlanmasıyla 1.600 litreye kadar çıkıyor. Elektrikli bagaj kapağının kumanda düğmesi sürücünün elinin altında, cam düğmelerinin orada konumlandırılmış durumda. Düğme dokunuşuyla açılan bagajın altında 1,90 metrelik bireyler bile rahatlıkla dik durabiliyor. Yeni nesil ile birlikte iç mekan tasarımı da baştan aşağı yenilendi ve güncel BMW modelleriyle aynı mimariye sahip. Doğal olarak sürücü odaklı, sürücüye dönük orta konsol mimarisi aynen devam ediyor.
Her zamanki gibi motor seçeneklerinde öncelik en güçlü versiyona veriliyor. Örneğin satış M40i ile başlıyor. Bu önemli, çünkü önceki nesilde bir performans versiyonu bulunmuyordu. Benzinli motorlar 30i ve 20i olarak aşağıya doğru iniyor. Dizel cephesinde ise 30d ve 20d alternatifleri olacak. Tüm motor seçenekleri xDrive olarak ve sekiz kademeli otomatik şanzımanla kombine ediliyor. Sadece 20i’nin bir de sDrive versiyonu olacak, ama bu versiyon Avrupa’da sunulmayacak.
Son yorumlar