Hayır, bu otomobil Porsche üretim hattından böyle çıkmadı. O aslında 2002 model 996 kasa kodlu bir 911 GT2. Bu hale gelmesi ise 4 yıl kadar sürdü. Standart haliyle bile türünün en özel araçlarının biri olan 911 GT2 geçirmiş olduğu dönüşüm süresinin ardından GT2 RSR adını almış ve türünün tek örneği olarak son derece özel bir otomobil konumunda.
Bünyesinde motorsporları detayları barındırsa da trafiğe çıkma onayına sahip olan aracın arka kısmında GT3’ün altı silindirli Boxer motoru görev yapıyor. Standart haliyle 462 HP üreten motorun yapılan modifikasyonlar sonucu 840 HP üretmesi bekleniyordu, ama öyle olmadı. Motor 1.160 HP güç üretiyor. Motor baştan aşağı yeniden yapılandırıldı. Yeni silindirler le hacim 3,8 litreye çıkarken piston, piston kolları değişti. İki adet yeni su soğutmalı GTX30R Garret turbo devreye alındı. Egzoz sistemi ise özel olarak tasarlandı.
İlginizi çekebilir
Sadece motorun değil, karoserin de bu araca özel bir üretim olduğu zaten hemen fark ediliyor. Kaliforniya’da yeniden şekillendirilen karoser özellikle heybetli arka kısmı ve devasa arka spoyleriyle dikkat çekiyor.
Aslında 996 kodlu seri Porsche fanatikleri için tam bir hüsran. Hava soğutma yerine su soğutmaya geçilirken Boxer örneğinde olduğu gibi devreye oval varlar alındı ve hatlar ciddi oranda yumuşatıldı. Dolayısıyla 996 serisi koleksiyoncuların önceliğinde değil ve ikinci el değerleri de daha uygun. Bu nedenle bu gibi ütopik modifikasyonlar için daha fazla tercih edilebiliyorlar.
Son yorumlar