Seat’ın en çok satılan modellerinin başında gelen Leon, zorlaşan kompakt hatchback rekabetinde geri kalmamak için yenilendi. Bakalım yeteri kadar gelişmiş mi?
İspanyol markanın global satışlarını artırmada en büyük pay sahibi olan Leon, 2012 yılında tanıtılan son nesliyle özellikle tasarım anlamında çağ atlamıştı. Türkiye’de de çok sevilen Leon, en çok satılan ikinci kompakt hatchback olmayı başarmıştı. Fakat aradan geçen dört yıl, Leon’u biraz yaşlandırdı ve Seat, rekabetin en sıkı yaşandığı segmentlerden biri olan kompakt hatchback sınıfında geri kalmamak için Leon’a ufak dokunuşlar yaptı. Seat Leon, dış tasarımda yeni bir ön tampon, güncellenmiş ızgara, yeni alaşım jantlar ve yeni renk seçeneklerine kavuştu. İçerde ise yeni döşemeler ve aydınlatma göze çarpan yeniliklerden oluyor.
İlginizi çekebilir
Donanım olarak da XCellence isimli yeni bir paketle gelen Leon’da, trafik işareti tanıma, kablosuz telefon şarj etme ve trafik sıkışıklığı asistanı sunuluyor. Kompakt Seat’ta gerçekleşen en büyük yeniliklerden biri de 8.0 inçlik dokunmatik multimedya ekranı oluyor. Multimedya ekranın büyümesine rağmen arayüzü pek fazla değişmemiş fakat hâlâ sınıfının en sezgisel ekranlarından biri olmayı sürdürüyor. Bu ekran hem Android Auto ve Apple CarPlay’i destekliyor. Leon sınıfının en iyi kabin kalitesine sahip olmasa da göze hoş gelmeyen hiçbir detay bulunmuyor. Yumuşak kaplamalar kabinde yeterince kullanılmış.
Yenilenen Seat Leon, ülkemizde 110 HP’lik 1.2 TSI, 110 HP’lik 1.0 EcoTSI, 125 HP’lik 1.4 TSI, 150 HP’lik 1.4 TSI ve 115 HP’lik 1.6 TDI motor seçenekleriyle satılıyor. Daha fazla performans isteyenler içinse 300 HP’lik 2.0 TSI Cupra seçeneği mevcut. Test aracımızın kaputunun altında bana göre Leon’a en çok yakışan 1.4 litrelik EcoTSI motor yer alıyordu. Yedi ileri çift kavramalı DSG ile kombine edilen motor, hem performanslı hem de tutumlu olmayı başarabiliyor. Alt devirlerden itibaren canlı olan motorun, çift kavramalı şanzıman sayesinde ara hızlanmaları da başarılı. Aktif silindir iptal sistemine sahip olan Leon, fabrika verisi ortalama 4.9 lt/100 km’lik tüketim değeri sunuluyor. Şehir içinde kullandığım Leon ile 7.0 lt/100 km’lerde gezdim ve bu değer bence başarılı… Bu sınıfta Leon’un oldukça rakibi var. Fakat birçok modelin de yeni neslinin ya da makyaj operasyonunun eli kulağında olduğu için başlangıç fiyatları Leon’dan biraz daha uygun. Leon’un satış anlamında en büyük rakipleri olan Golf 83.200 TL, Opel Astra 72.900 TL, Renault Megane HB 65.450 TL ve Ford Focus HB 69.390 TL’den başlıyor. Seat Leon’un başlangıç fiyatı ise 75.400 TL.
Makyajdan önce sınıfının en uygun fiyatlı seçeneklerinden biri olan Leon, artık en pahalıları arasına girmiş durumda. Sportif tasarımı, zengin donanımı ve geniş motor yelpazesiyle segmentinin güçlü oyuncusu olma konumunu sürdürecek olan Leon’un, liderlik için biraz daha zamana ihtiyacı varmış gibi duruyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar