Volkswagen, Viyana’da gerçekleştirilen motor sempozyumunda gelecekteki motor planlarını açıkladı. Kesin olan: dizel yaşamaya devam edecek. Ancak yeni doğalgazlı motorlarla ürün gamı genişleyecek ve marka alternatif yakıtlı motorlara yatırımlarını üç kat arttıracak.
Volkswagen elektrikli sistemlere yapmış olduğu yatırım tutarını önümüzdeki süreçte üç katına çıkartacak. Bu ise elektrikli ve plug-in hybrit sistemlere 9 milyar euro yatırım anlamına geliyor. Marka önümüzdeki yılın sonuna kadar 10 yeni elektrikli model sunacak. Takip eden yıllarda ise 30 kadar elektrikli ve plug-in hybrid model daha pazara sunulacak.
İlginizi çekebilir
Volkswagen aynı zaman dilimi içerisinde benzinli ve dizel motorlara ise 10 milyar euro yatırım yapacak. Marka 2025 yılına kadar içten yanmalı motorlarının yüzde 10-15 daha verimli ve bununla birlikte daha temiz olacağını müjdeledi. Markanın patronuna göre içten yanmalı motorlar sorunun bir parçası değil, çözümün bir parçası.
Marka şu an yüzde 3 seviyelerinde olan kısmen veya tamamen elektrikli modellerinin payını 2025 yılına kadar yüzde 45 seviyelerine çıkartmayı hedefliyor. Bunun yüzde 25’i elektrikli ve yüzde 20’si ise hibrit araçlardan oluşacak.
Dizel motorlu araçlar gelecekte de üretim programında yer almaya devam edecek. Ancak sistemi temizlemek için kullanılacak olan teknolojilerin maliyeti çok yüksek. Bu nedenle gelecekteki dizel motorların örneğin Polo gibi küçük sınıf otomobillerde kullanılması güç. Bu nedenle dizel motorlar gelecekte büyük araçlarda kullanılmaya devam edecek. Volkswagen gelecekte benzinli motorların da daha çevreci olması için ileri teknolojiden yararlanmaya devam edecek. Grubun bütün benzinli motorlarında partikül filtresi devreye alınacak.
Volkswagen bunun dışında doğalgazlı otomobillere ağırlık verecek. Örneğin yeni Polo’nun bir CNG versiyonu üzerinde duruluyor. Bugüne kadar deneyimle CNG’nin dizele oranla daha düşük maliyetli ve çevreci olduğunu gösterdi. CNG’nin geleceğini tesis etmek ve yaygınlaştırmak için öncelikle altyapının oluşturulması gerekiyor. Öncelikli hedef otoyollarda her 50 km’de bir bir CNG ikmal noktası oluşturmak. CNG’nin yakıt deposunda uzun vadede paslanmaya neden olmasını ise mühendisler karbon alaşım depolarla çözmeyi hedefliyor.
Son yorumlar