M4 GTS’den birçok teknolojinin aktarıldığı bir BMW M2düşünün. Orijinal BMW M2’den 200 kg daha hafif, ama 220 HP daha güçlü. Tuning firması Lightweight yaptı ve adını BMW M2 CSR koydu.
Lightweigt adındaki tuning firması nasıl yaparım da bir BMW M2’den çılgın bir yarışçı yaratabilirim diye oturmuş kafa patlatmış. Zaten son derece çarpıcı bir performans sunan BMW M2 tuningçinin yoğun çabaları sonucu gerçekten de hırçın bir yarışçıya dönüşmüş. Lightweigt, Carbon Sport Race kelimelerinin ilk harflerinden yola çıkarak BMW M2 CSR adını vermiş bu yarışçıya.
İlginizi çekebilir
İşe Karbon ile başlayalım. M4 tasarımlı tavan, M4 GTS görünümlü motor kaputu, bagaj kapağı, kapılar, spoyler ve arka difüzör. Hepsi de karbondan. Dahası da var. İçeride de bol miktarda karbon söz konusu: kapı panelleri, tavan kaplaması, koltuk sırtlıkları, orta konsol, ayak boşlukları. Dış tasarım, iç mekan derken yürüyen aksam da karbon kullanımından nasibini alıyor. Karbon seramik fren sistemi kadar titanyum egzoz sistemi de diyete katkı sağlıyor. Sonuç 1.570 kg olan standart versiyon 200 kg hafifliyor.
Aslında bu bile standart BMW M2’yi uçurmaya yeterdi. Ama yetmedi. Daha fazlası gerekiyordu. Böylece devreye CSR’ın S’si, yani Sport girdi. Firma bunun için BMW M4 GTS’nin teknik yapısından yararlandı. Yedi kademeli SMG de dahil su enjeksiyonlu S55 motor aynen transfer edildi. Şanzımanın yazılımı daha kısa vites değiştirme süreleri elde edilecek şekilde revize edilirken motorun turbosu değiştirildi ve yazılımı güncellendi. Emme ve egzoz sisteminin de optimize edilmesiyle 621 HP güç ve 767 Nm tork ortaya çıktı. İlk test sürüşlerinde bu kadar gücün fazla geldiğini gören firma biraz gücü kısmak zorunda kaldı: 598 HP ve 737 Nm. Maksimum hızı ise 328 km/s. Kilitli diferansiyel ve altı nokta emniyet kemeri veya güvenlik kafesi gibi bir dizi görsel detayla ‘S’nin de hakkı verilmiş oldu.
Gelelim ‘R’ye. Lightweigt bu otomobili pistte düzenlenen trackday için hazırladı. Dolayısıyla yürüyen aksamın da optimize edilmesi gerekiyordu. Bilstein’ın motorsporları departmanı özel olarak geliştirilmiş Clubsport süspansiyon kitini tedarik etti. Hafif alaşım jantları çevreleyen 265/35 – 19 ve 295/30 – 19 ebatlarındaki Michelin Cup-2 tipi lastikler gücün yere güvenle aktarılmasını sağlıyor.
Son yorumlar