Sıra dışı tasarımlarıyla akıllara kazınan Fransız DS, Crossback takısıyla DS 4 modelini maceracı bir ruha kavuşturdu
Daima çarpıcı tasarımlarla gündeme gelen Fransız marka DS, mevcut DS 4 üzerine inşa ettiği Crossback ile modeli daha özgür kılıyor. DS 4 Crossback’in hedefinde ise aykırı ruh tutkunları bulunuyor.
Maceracı ruh ve Fransız lüksünün bir otomobilde buluşma fikri kulağa oldukça mantıklı geliyor. Neden mi? Türkiye pazarındaki modellere bakıldığı zaman görünümüyle heyecan uyandıramayan birçok model mevcut. Farklı tasarımlara imza atan DS’in 4 Crossback modeli de tam da burda devreye giriyor. Dikkat çekmekte zorlanmayan, özgür ruhlu ve aynı zamanda premium bir model, bence güzel bir kombinasyon.
İlginizi çekebilir
DS 4 Crossback’in çizgilerine göz atalım. Tasarımda Crossback’in şehri seven kardeşi DS 4’ten farkları büyük siyah jantlar, siyah çamurluk korumaları, tavan rayı, bagaj kapağındaki siyah spoyler olarak sıralanıyor. Ayrıca bu farklılıklar modelin DS 4’ten 30 mm daha yüksek oluşunun da göstergesi. Bu yükseklik, Crossback’i zorlu arazilere çıkartabilecek kadar yüksek olmasa da engebeli yollarda otomobilin alt bölümünü sürtme kaygısını ortadan kaldırmak için oldukça yeterli.
DS 4 ile aynı iç tasarıma sahip Crossback’in kabininde kaliteli malzemeler bizleri karşılıyor. Ergonomi açısından başarılı olan modelin içinde ferah bir yapı hakim. Bunu Fransız estetiğiyle birleşen kullanışlı detaylara borçlu olan Crossback’in güneşlikleri geri çekilebiliyor. Otomobil böylelikle kabine giren ışığın çoğalması ve görüş açısının artmasıyla ferah bir yapıya bürünüyor. Aynı durumu kabinin arka kısmı için söylemek ise biraz güç. Modelin arka kısımda yeterli baş mesafesi sunulmuyor. Ek olarak Crossback’te arka camlar sabit ve açılmıyor. Bu da arka alanda klostrofobik bir durum yaratıyor. Özgür ruhlu Crossback’in bagaj hacmi ise 358 litre.
DS 4 Crossback’in kaputunun altında PSA Grubu’nun kendini kanıtlamış 1.6 BlueHDi motoru görev yapıyor. EAT6 tam otomatik şanzımanla kombine edilmiş motor, 120 HP güç ve 300 Nm tork değerlerine sahip. Yakıt tüketimi konusunda cimri olduğu bilinen bu motor 4.1 lt’lik ortalama tüketim verisiyle övgüyü hak ediyor.
Sürüş kısmına geldiğimiz DS 4 Crossback, sahip olduğu 300 Nm’lik tork değeri sayesinde dinamik bir sürüş sunuyor. Öyle ki bu tork, sürücünün alt devirlerden itibaren emrinde ve Crossback, sahip olduğu gücü sürücüye sürekli hissettiriyor. Kendini kanıtlamış EAT6 otomatik şanzıman, görevini iyi yapıyor ve bununla sürüş daha da keyifli bir hal alıyor. Ayrıca süspansiyon sisteminin de iyi bir iş çıkardığını söylemeliyim. Kasisler, yol bozuklukları, darbeler kabindeki konforu bozmakta gerçekten güçlük çekiyor. DS 4 Crossback’in eksi yanı ise direksiyondaki hissizlik. Direksiyon çabuk tepki vermekten uzak bir yapıya sahip.
Crossback yüksek fiyatıyla hitap ettiği kitlenin sınırlı olduğunun farkında. Onun amacı çarpıcı ve akılda iz bırakan bir model olmak. Günümüzde marka amblemine bakmadan anlayamadığımız bir çok model arasında DS 4 Crossback, sıra dışı olmak isteyenler için ideal bir alternatif.
Yazı : Ersin Çelik
Son yorumlar