Dönemin patronu Martin Winterkorn, Viyana Motor Sempozyumu kapsamında yakıt verimliliğini arttıran 10 vitesli bir çift kavramalı otomatik şanzıman duyurmuştu. 10 vitesli DSG rafa kaldırıldı.
Volkswagen motorlarının tepesindeki isim Friedrich Eichler, 2017 Viyana Motor Sempozyumunda ’10 vitesli DSG’ projesinin iptal edildiğini açıklarken: “2 ay kadar önce prototipi imha ettim.” dedi ve ekledi: “Verilerin tamamen yok etmedim”. Böylece projenin bir gün tekrar gündeme gelme olasılığının sinyalini vermiş oldu.
İlginizi çekebilir
10 vitesli DSG, yapı itibariyle 7 vitesli DSG’nin daha da gelişmiş bir türevi. İlave edilen 3 vitese karşın 10 vitesli DSG, 7 vitesli kardeşi ile kompakt boyutlara sahip. Sisteme ilave grup dişliler eklenmiyor. Bunun yerine iki adet vites değiştirme elemanı ve bir adet ters dişli ile vites değiştirme stratejisi yeniden yapılandırılıyor. DQ511 kodlu yapı aynı zamanda yük çekme dişlisi veya son derece uzun bir ekonomi dişlisi gibi konfigürasyonları dahil etme imkanı da sunuyordu. 550 Nm’ye kadar torka sahip motorlarda kullanılabilen 10 vitesli DSG MQB platformuyla uyumluydu.
Son yorumlar