Ford Kuga, makyajlanarak Türkiye’de üç farklı donanım ve yeni 1.5 lt TDCi dizel motor seçeneğiyle satışa sunuldu. Yenilenen Ford Kuga’yı kullanmak için Safranbolu yollarındaydık…
Ford’un yeni SUV tasarım dili ile yenilenerek daha cesur ve şık bir görünüme kavuşan Ford Kuga, 2008 yılından beri markanın başarılı modellerinden biri olmayı başardı. 2012 yılında tanıtılan ikinci nesille birlikte ödüllü EcoBoost motorlara da kavuşan Kuga, özellikle ülkemizde 1.6 lt ve altında dizel-otomatik kombinasyonunu sunmuyor oluşuyla satış anlamında rakiplerinin gerisinde kaldı. Geçirilen makyaj operasyonunun araca en büyük katkısı ise 1.5 lt’lik dizel motorla kombine edilen otomatik şanzımanlı versiyonu oldu.
İlginizi çekebilir
Güçlü bir görünüme kavuşan yeni Kuga, Ford’un yeni SUV tasarım yaklaşımını EcoSport ve Edge modelleriyle paylaşıyor. Yeni trapezoid ızgara ve altında yer alan daha küçük ızgaranın yanlarında LED gündüz farları ve şık görünümlü yeni sis farları yer alıyor. Yeniden tasarlanan stop lambaları ise sportif görünümü tamamlayarak Kuga’ya dinamizm katıyor.
Yenilenen Kuga’nın iç mekânı, yolculara ve sürücüye daha ergonomik, şık ve konforlu bir deneyim yaşatmayı hedefliyor. Sezgisel hale getirilen direksiyon ve klima kumandalarında, artık daha az sayıda ve daha kolay ayırt edilebilen butonlar yer alıyor. Direksiyon, soğuk havalarda konforu artırmak için ısıtmalı deri opsiyonuyla sunulurken, otomatik şanzımanlı Kuga modellerinde yer alan direksiyona monte edilmiş tuş takımı ile sürücülerin ellerini direksiyondan ayırmadan vites geçişlerini manuel olarak yapabilmelerine imkân veriliyor.
Ford Kuga, Türkiye’de Style, Titanium ve ST-Line olmak üzere üç donanım seviyesi ile sunuluyor. Style donanım seviyesiyle başlayan Ford Kuga’da bir çok teknoloji ve fonksiyonel özellik standart olarak sunulurken, opsiyonel jant seçeneği ve aksesuarlar ile aracın kişiselleştirilmesine de imkân veriliyor. ST-Line donanım seviyesi ise sportif görünüm ve spor süspansiyonu ile öne çıkıyor.
Yeni 1.5 lt hacmindeki turbo beslemeli Duratorq TDCi dizel motorun ilk kez sunulduğu Ford Kuga, hem manuel hem de Powershift otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor. Yeni 120 HP 1.5 lt TDCi motor ve manuel şanzıman kombinasyonu önceki 2.0 lt TDCi motorun yerini alıyor. Ford, bu yeni motorda yakıt verimliliğini yaklaşık yüzde beş geliştirerek aynı gücü üretirken, ortalamada 4.4 lt/100 km yakıt tüketimi ve 115 g/km CO2 emisyon değerine ulaşmış.
Türkiye’de en çok satılması düşünlen motor seçeneği olan 1.5 lt TDCi ünite ile altı ileri PowerShift otomatik şanzıman kombinasyonu ise 120 HP güç ve 300 Nm’lik tork değeri sunuyor. Bu motorun tüketimi 4.8 lt/100 km ve emisyonuysa 124 g/km.
Ford’un diğer modellerinde olduğu gibi Kuga’da dinamik bir sürüşe sahip. Alt devirlerden itibaren hissedilen tork, uygun şanzıman oranlarının da yardımıyla esnekliği artırıyor. Altı ileri çift kavramalı otomatik şanzımanın vites geçişleri seri ve sarsıntısız olurken, motorla uyumu da başarılı.
Yenilenen Ford Kuga’nın direksiyon sistemi de sınıfının en iyilerinden biri… Yoldaki durumları net şekilde sürücüye bildiren sistem, sizden gelen tepkileri de ön tekerleklere çok hızlı şekilde iletiyor. Orta sertlikteki süspansiyon, yol tutuş konusunda sınıfının gerisinde kalmıyor fakat bozuk zeminlerde kabinde rahatsızlık yaratabiliyor. Yüksek yapısı nedeniyle hızınız arttığında rüzgâr sesini içeri alan Kuga’nın dizel motor sesi ise iyi yalıtılmış.
Yeni Ford Kuga’da sunulan tek benzinli versiyon olan 1.5 lt’lik Ecoboost motor ise Türkiye’de otomatik şanzıman kombinasyonuyla sunuluyor. 182 HP güç ve 240 Nm torka sahip bu motor seçeneğinde dört tekerlekten çekiş özelliği standart olarak sunuluyor.
Yenilenen Ford Kuga’da Titanium ve ST-Line donanımlarında sunulan SYNC3 multimedya sistemi, araç içi bilgi ve eğlence sistemi olarak sesli kontrol sistemini sunuyor. Kuga’da ilk kez sunulmaya başlanan Apple CarPlay ve Android Auto ile 8.0 inçlik dokunmatik ekrandan, akıllı telefonlarda yer alan birçok uygulamayada ulaşılabiliyor.
Ford Kuga, sahip olduğu asistan teknolojileriyle sürüşü ve park etmeyi kolaylaştırıyor. Ultrasonik sensörleri kullanarak çalışan gelişmiş otomatik park sistemi, sürücünün direksiyona dokunmadan sadece gaz ve fren pedalı kontrolüyle dikey ve paralel boşluklara park edebilmesini sağlıyor.
Yenilenen Kuga’nın önemli güvenlik önlemlerinden biri de şehir içinde aracın önüne çıkabilecek araçlara karşı hızlı şekilde devreye giren aktif şehir içi güvenlik sistemi. Bir önceki nesil Kuga’da 30 km/s altındaki hızlarda çalışan sistem, yenilenen Kuga’da 50 km/s ve altındaki hızlarda aktif şekilde çalışıyor. Radar sistemleri, aracın önünde seyir halinde olan araç ile aradaki mesafeyi kontrol ederek, gerekli durumda fren pedalına sürücü tarafından herhangi bir basınç uygulanmaması durumunda, motor torkunu otomatik olarak keserek fren pedalına basınç uyguluyor ve aracı durdurarak olası çarpışma riskinin yada şiddetinin azaltılmasına destek oluyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Safranbolu, Kastamonu
Son yorumlar