Opel’in küçük SUV modeli Mokka, geçirdiği makyaj operasyonundan sonra rekabete tekrar ısınmaya başladı.
Küçük SUV’lar günümüzde oldukça popüler olmaya başladı. Sağlam duruşları, ağabeylerine göre düşük maliyetleri ve yüksek sürüş pozisyonlarıyla şehir içi ve dışında ideal kombinasyonu sunmayı başarıyor. Opel de Mokka ile girdiği rekabette gücünü korumak için başarılı modelini yakın zaman önce makyaj operasyonundan geçirip, sonuna X takısı ekledi.
Ülkemizde 1.4 litrelik turbo benzinli ve 1.6 litrelik dizel motor seçeneğiyle satılan Mokka X, her iki motor seçeneğinde de dört tekerlekten çekiş sistemi sunuyor. 1.4 litrelik turbo benzinli motor seçeneğinde manuel şanzımanlı versiyon 140 HP güç üretirken, otomatik şanzımana sahip versiyon 152 HP güce sahip. Yine her iki motor seçeneği de dört tekerlekten çekiş sistemi tercih edebiliyorsunuz.
İlginizi çekebilir
Konfor, Opel Mokka X’in ilk önceliği değil. Süspansiyon ilk kilometrelerde yumuşak gibi hissettirse de zayıf olan darbe emiş gücü bozuk zeminlerde kabinde sarsıntılara yol açabiliyor. Mokka X sınıfının en konforlu süspansiyon sistemine sahip olmasa da, özellikle Renault Captur ve Nissan Juke’dan daha iyi olduğu kesin. Fakat Seat Ateca ve Nissan Qashqai’nin biraz gerisinde kalabiliyor. Mokka X, iş yol tutuşa geldiğinde ise özellikle dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sınıfının referans modeli olmayı başarıyor. Yola çok iyi tutunan Mokka X, her yol koşulunda güvenli bir sürüş sunuyor. Direksiyon sistemi bir Ford modeli kadar keskin olmasa da yine de işini başarıyla yerine getiriyor.
Daha önce dizel motor seçeneğini de kullandığımız için 1.4 litrelik turbo benzinli motorun çok daha az sarsıntılı çalıştığını belirtmeliyiz. Altı ileri otomatik şanzımanın motorla uyumu başarılı. Bir çift kavramalı kadar hızlı geçişler sunmasa da konfor yönünden iyi bir iş çıkarıyor. 152 HP gücündeki motor, 252 Nm tork ile birlikte performanslı bir sürüş sunuyor. Dört tekerlekten çekiş güç kaybını en aza indiriyor. Performans konusunda başarılı olan motor, yakıt tüketiminde aynı oranda tasarruflu değil. Ortalama 6.5 lt/100 km’lik bir değer verilse de özellikle şehir içi kullanımlarda 10.0 lt/100 km’nin altına düşmeniz pek mümkün olmuyor. Kabine geçtiğimizde biraz karanlık bir ortam bizi karşılıyor. Mokka X, malzeme ve işçilik kalitesi olarak sınıfının gerisinde kalmıyor, eşya gözleri bakımından ise biraz cimri davranılmış. 356 litrelik bagaj hacmi sınıfının en iyisi olmasa da şehir içi kullanımlarda yeterli alanı sunmayı başarıyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar