Tamamen yenilenen MINI Cooper Countryman, artan boyutları ve her motor seçeneğinde sunduğu dört tekerlekten çekiş sistemiyle crossover kimliğinden sıyrılıp kompakt SUV’lara rakip olacağa benziyor.
Son nesil MINI ailesinin beşinci gövde seçeneği olan Countryman’in ilk sürüşü için geçtiğimiz ay İngiltere’ye gittim. İlk kez 2010 yılında tanıtılan Countryman, günümüze kadar 500 bin adet satış elde ederek MINI ailesinin en başarılı modellerinden biri olmuştu. MINI Cooper üç ve beş kapılı hatchback, MINI Cooper Clubman, MINI Cooper Cabrio’nun ardından çıkan Countryman, serinin en büyük boyutlara sahip modeli olarak öne çıkıyor.
İlginizi çekebilir
Yeni nesil Countryman yerini aldığı modele oranla büyüyen boyutlarıyla dikkat çekiyor. 4299 milimetre (+ 202 mm) dış uzunluğu, 1822 milimetre (+ 33 mm) genişliği, 1557 milimetre (+ 7 mm) yüksekliği ve 2670 milimetre (+ 75 mm) aks aralığıyla birlikte, yeni MINI Countryman, boyut bakımından artık kompakt SUV modelleriyle rekabet edebilecek hale gelmiş.
Tasarım anlamında bakıldığında, yerini aldığı modelden radikal farklılıkları olduğunu söyleyemeyiz. Yeni nesil MINI ailesinden hatırladığımız tasarım detaylarıyla, daha modern ve çekici bir Countryman ile karşı karşıya olduğumuzu belirtmek gerekiyor. Yeni Countryman, artan boyutları sayesinde arka bölümde kayda değer bir şekilde daha fazla dirsek mesafesi (+ 59 mm), omuz mesafesi (+ 50 mm), baş mesafesi (+ 9 mm) ve diz mesafesi (+ 50 mm) sunuyor. Bir önceki modelin 350 litrelik bagaj hacmi 450 litreye yükseltilmiş.
Yeni Countryman’in dış tasarımına eklenebilen opsiyonel donanımlar hem tasarımını değiştiriyor hem de ona daha off-roader bir hava katıyor. MINI ALL4 dış tasarım optik paketi; piyano siyahı renginde tampon öğeleri ve önerilen gümüş renkli plastik gövde altı koruması, belirgin hatlara sahip gümüş renkli yan eşikler, üç boyutlu tavan rayı bulunan özel ön ve arka etekler sunuyor. Gümüş renkli yan eşikleri bulunan tavan rayı ayrıca sipariş edilebiliyor.
Yeni Countryman’in iç mekânına geçtiğiniz zaman en çok dikkatinizi çeken bölüm orta konsoldaki dokunmatik dijital ekran oluyor. MINI Connected adı verilen bu sistem, araç dışında kişisel mobilite planlaması için de kullanılabilecek bir kişisel mobilite asistanına dönüştürülmüş.
Esnek bir platform olan Open Mobility Cloud’un gelişi, MINI Connected’ın Apple iPhone ve Apple Watch gibi mobil cihazlar aracılığıyla MINI sürücüsünün dijital yaşamına sorunsuzca entegre olmasını sağlıyor. Her şey, kullanıcının kişisel mobilite ajandasına bağlı çalışıyor. Seyahat yönetimi, günlük randevular, varış yerlerinin ve rotaların planlanmasını kolaylaştırırken aynı zamanda sürüş keyfini de arttırıyor. MINI Connected, ayrıca Spotify, TuneIn Radio veya Amazon Music gibi MINI Connected uyumlu çok çeşitli uygulamalara erişim sağlıyor.
Lansmanda, ikinci nesil MINI Countryman bilindik Cooper, Cooper S, Cooper D ve Cooper SD versiyonlarıyla karşımıza çıktı. 2017 yazında, ilk prize takılabilir hibrit MINI olan Cooper S E Countryman ALL4 da motor gamına eklenecek.
Daha önceki dört silindirli motorun yerine artık üç silindirli motor desteğine sahip olan yeni MINI Cooper Countryman, ciddi anlamda artırılmış boyutlarına rağmen yüzde 10 civarında azalan yakıt tüketimi sunuyor. MINI Cooper D ve MINI Cooper SD’de, iyileştirmeler daha da etkileyici. Motorlar artık 1995 cc (daha önce 1598 cc) ve daha fazla güç ve daha çabuk hızlanma sağlıyor. Yakıt tüketiminin yanı sıra CO2 emisyonu da daha düşük. MINI One/One D, MINI Cooper/Cooper D ve Cooper S, standart olarak altı ileri manuel şanzıman ile birlikte sunuluyor. MINI Cooper S E Countryman ALL4 modelinde, hibrit aktarma sistemi altı ileri otomatik şanzıman (Steptronic) vasıtasıyla kanalize ediliyor. En güçlü dizel model olan MINI Cooper SD, standart olarak sekiz ileri Steptronic ile birlikte sunuluyor.
Yeni Countryman’in boyutları büyümüş ama alışılmış MINI sürüş özellikleri korunmuş. Bu açıdan bakıldığında kompakt SUV modelleri arasında kullandığım en dinamik model olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Sonuç
Mart ayında satışa sunuldu
MINI Cooper Countryman mart ayında Türkiye’de satışa sunuldu. İlk gelen modeller yüksek donanımlı olduklarından dolayı, 51bin Euro’luk bir satış fiyatına sahip olacak. Nisan ayından itibaren gelecek olan daha düşük donanımlı otomobillerin fiyatı ise 45 bin 500 Euro’dan başlayacak. Ben, yeni nesil Countryman’in ülkemizde çok sevilen kompakt SUV modelleri arasında zirveye oynayacağını düşünüyorum.
Yazı: Yaman Yılmaz
Londra, İngiltere
Son yorumlar