Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobillerinden olan Egea ailesi tamamlandı. Sedan ve HB’den sonra station gövdeli versiyon da konuğumuz oldu.
Türkiye’de üretiliyor oluşuyla bizim için ayrı bir yere sahip olan Egea ailesi, karoser çeşitliliğini artırmaya devam ediyor. Daha önce sayfalarımıza konuk olan hatchback ve sedan versiyonlarından sonra şimdi de station wagon Egea ile birlikteyiz.
Ülkemizde satış yapan markalar station gövde tutulmadığı için çok da fazla motor seçeneği sunmaz. Bu durum Fiat’ta değişiyor. Egea SW, hem benzinli hem de dizel motor seçeneklerinin yanında, her iki motorda da otomatik şanzıman seçeneği sunmasıyla kendini diğer rakiplerinden ayırıyor. Egea SW, 1.6 litre atmosferik benzinli, 1.4 litre turbo benzinli ve 1.6 litre turbo dizel motorlarla tercih edilebiliyor. Fiyatlar ise 69 bin 400 TL’den başlayıp 96 bin 900 TL’ye kadar uzanıyor. Rakiplere baktığımızda ise karşımıza Hyundai i30 CW, Kia cee’d Sporty Wagon, Toyota Auris Touring Sports, Ford Focus Station Wagon ve Opel Astra Sports Tourer çıkıyor. Fiat Egea SW’nin rakiplerinin karşısında ciddi fiyat avantajının olduğunu belirtmekte fayda var.
İlginizi çekebilir
Station bir otomobilde ne önemli yer hiç kuşkusuz ki bagajdır. Fiat mühendisleri de bu konunun üzerinde fazlaca durmuş. 550 litrelik hacme sahip Egea SW, sınıfının en iyi değerlerinden birini sunmayı başarıyor. Bu hacim kendisinden daha pahalı olan Astra Sports Tourer’dan 10 litre daha büyük. Ayrıca bagaj zemininin altında kullanışlı bir saklama bölmesi ve yanlarda iki cep daha bulunuyor.
Bagajın yükleme eşiği de aşağıda konumlandırılmış. Hatchback kardeşinden 20 cm daha uzun olan station gövdeli Egea, arka koltukların düz olarak katlanması sayesinde 1.8 metre uzunluğundaki eşyalara bile yer açabiliyor. Arka tarafta yine hatchback’ten farklı olarak eğimli olmayan tavan sayesinde daha iyi bir baş mesafesi sağlanmış.
Donanım olarak da zengin bir listeye sahip Egea SW’de baz donanımdan itibaren 16 inç alaşım jantlar, otomatik klima, 3.5 inç TFT ekranlı yol bilgisayarı, hız sabitleme sistemi, park sensörü,LED gündüz farları, adaptif hız sabitleme sistemi ve 5.0 inçlik dokunmatik bilgi-eğlence sistemi standart olarak sunuluyor.
Kabin tasarımı diğer karoser seçenekleriyle aynı olan Egea SW’de malzeme ve işçilik kalitesi bir Opel Astra kadar iyi olmasa da rakiplerinin çok da gerisinde kalmıyor. Geniş ve ferah yaşam alanı sunan Egea SW, yalıtım konusunda da yine sınıfının en iyisi değil ama çok da kötü sayılmaz.
Test aracımızın kaputunun altında 110 HP güç üreten 1.6 litrelik atmosferik motor yer alıyor. Altı ileri tork konvertörlü şanzımanla kombine edilen motor, hem yakıt tüketimi hem de performans bakımından pek de iyi değerler sunmuyor. Egea SW ile test tüketimimiz ortalama olarak 8.1 lt/100 km olarak gerçekleşti.
Daha fazla yakıt tasarrufu isteyenler 1.6 litrelik dizel motoru, daha fazla performans isteyenler ise 1.4 litrelik 120 HP güç üreten turbo beslemeli motoru tercih edebilir.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar