İspanyol markanın ilk SUV deneyimi olan Ateca, marka için adeta bir sıçrama tahtası olacağa benziyor.
İlkler her zaman önemlidir, ilk öğretmen, ilk arkadaş, ilk aşk gibi… Markalar içinse ürettiği ilklerin önemi paha biçilemez. İspanyol markanın ilk SUV deneyimi olan Ateca da tarihindeki en önemli işlerden biri olarak hatırlanacaktır. Keskin hatları ve sportif çizgileriyle rekabetin çok sert yaşandığı SUV segmentine hızlı giriş yapan Ateca, verimli motorları ve DSG şanzımanıyla da elini güçlendiriyor. Önden bakıldığında Seat Leon’u andıran tasarım arkaya doğru gidildikçe farklılığını hissettiriyor. Keskin bakışlarıyla piyasadaki en sportif kompakt SUV’lardan biri olan Ateca, kabinde ise markanın diğer modelleriyle hemen hemen aynı tasarımı tercih etmiş.
İlginizi çekebilir
Sınıfın satış lideri Nissan Qashqai’yi yenebilmek için dizel-otomatik kombinasyonu hariç her türlü silaha sahip olan Ateca, ülkemizde 1.4 litrelik TSI benzinli ve 1.6 litrelik TDI motor seçenekleriyle satılıyor. DSG şanzıman şimdilik sadece 1.4 litrelik TSI motorda yer alıyor. Gelecek aylarda dizel motora DSG şanzıman seçeneğinin geleceği müjdesini de verelim. Ateca’nın fiyat aralığı 110 bin TL başlayıp, 144 bin TL’ye kadar uzanıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ise sadece 1.4 litrelik TSI motorla birlikte sunuluyor. En büyük rakiplerinden biri olan Nissan Qashqai’nin başlangıç fiyatı 88 bin 165 TL’yken Volkswagen Tiguan’ın fiyatı 98 bin 723 TL’den başlıyor. Bu anlamda Ateca’nın fiyat dezavantajı var gibi dursa da baz fiyatlı modelinde bile yer alan silindir kapatma teknolojili 150 HP’lik TSI motoru ve zengin donanımını göz önüne aldığımızda bu fiyat farkının anlaşılır seviyede olduğunu düşünüyoruz.
Test aracımızın kaputunun altında Volkswagen Grubu’nun en verimli ünitelerinden biri olan 150 HP güç üreten 1.4 litrelik TSI motor yer alıyordu. Dört silindirli olan motor, fazla güç gerekmediği zamanlarda iki silindiri iptal eden ve yakıt tüketimini düşüren ACT teknolojisini sunuyor. Sınıfının en performanslı modellerinden biri olan Ateca, 8.6 saniyede 0’dan 100 km/s hızlanmasını tamamlayabiliyor. Bu değerleri elde edebilmesinde en büyük yardımcısı ise yedi ileri çift kavramalı DSG şanzıman oluyor. Turbo besleme sayesinde alt devirlerden itibaren canlı karaktere sahip olan motor, 1300 kg’lik Ateca’yı hiç zorlanmadan hızlandırabiliyor. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi ise 5.4 litre olarak verilmiş.
Seat Ateca sportif tasarımı ve performanslı motorunu dinamik sürüş karakteriyle tamamlıyor. Orta sertlikte ayarlanmış süspansiyon sistemi, virajlarda Ateca’nın yana yatmasını engelliyor. Yüksek yapısına rağmen bir hatchback gibi virajlara girebilen Ateca, sakin kullanımlarda da konforlu yolculuklar yaşatabiliyor. Süspansiyonun darbe emişi birçok VW Grubu aracı gibi başarılı. Yalıtım konusunda da sınıfının en başarılı modellerinden biri olmayı başaran Ateca, motor ve yol sesini kabine yansıtmama konusunda oldukça iyi…
Kabine geçtiğimizde Ateca’nın dış tasarımındaki sportif çizgileri bulmak pek mümkün değil. Diğer Seat modelleriyle hemen hemen aynı olan tasarım, Ateca’nın SUV ruhunu pek yansıtamıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik bakımından ise sınıfının ortalamasını yakalamayı başarıyor. 485 litrelik bagaj hacmi bu segmentteki sınıfının en iyi değerlerden biri. En büyük rakibi Nissan Qashqai 401 litrelik bagaj hacmi sunuyor.
Style ve Xcellence isimli iki farklı donanım seçeneğiyle satılan Ateca, baz donanım olan Style paketinde bile oldukça zengin bir listeye sahip. 17 inç alaşım jantlar, LED gündüz farları ve stopları, çift bölgeli otomatik klima, 8.0 inçlik dokunmatik multimedya sistemi, elektrikli park freni, ikincil çarpışma freni ve yorgunluk tespit sistemi bunlardan bazıları. Xcellence paketine geldiğimizde ise Style paketine ek olarak 18 inç alaşım jantlar, full LED farlar, LED iç aydınlatma paketi, anahtarsız çalıştırma sistemi, Seat sürüş proflili (eko, konfor, spor ve kişisel olarak istediğiniz sürüş modunu tercih edebiliyorsunuz), geri görüş kamerası ve yokuş iniş desteği geliyor. Donanım konusunda tek eksiği koltuk ısıtmanın olmayışı.
Sonuç
Dengeleri değiştirebilir
Seat Ateca dizel-otomatik kombinasyonuna kavuştuktan sonra Leon ile yakalanan başarılı satış rakamlarını daha da yukarı çekecektir. Dinamik tasarımı, verimli motorları ve zengin donanım listesiyle Nissan Qashqai’nin tahtına en büyük tehdit Ateca olacağa benziyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar