Fransız üreticinin kompakt hatchback modeli Megane, her neslinde özellikle tasarım olarak cesur davranmıştır. Megane IV’te de aynı çizgiyi devam ettiren Renault, GT-Line paketiyle gözleri üzerine çekmeyi başarıyor.
Hâlâ yollarda az da olsa görme şansı bulduğumuz Renault 19’un devamı olan Megane, 1995 yılında tanıtılmıştı. Megane II ile oldukça radikal bir tasarıma sahip olan model, üçüncü neslinde daha yumuşak hatları tercih etmişti. Dördüncü nesli ise iki ile üçüncü neslin karşımı olmuş adeta. Ne çok radikal, ne de çok geleneksel… 2016 yılında Renault’nun İspanya’daki Palencia fabrikasında üretilen Megane IV, sınıfının en çok satılan modellerinden biri olmayı devam ettirebilecek mi bunu ilerleyen aylarda tam olarak görebileceğiz. Özellikle Alman rakiplerinin karşısındaki en güçlü model olmayı sürdüreceği kesin gibi görünüyor.
İlginizi çekebilir
Renault Megane’ın Türkiye’de oldukça fazla rakibi var. Volkswagen Golf, Opel Astra HB, Ford Focus HB, Toyota Auris, Hyundai i30, Kia cee’d, Honda Civic HB, Alfa Romeo Giulietta, Peugeot 308, Citroen C4, Mazda3 HB, Seat Leon, Fiat Egea HB ve Nissan Pulsar, Megane HB’in rakipleri olarak pastadan pay almaya çalışıyor. Satışlara baktığımızda Volkswagen Golf, Opel Astra HB ve Ford Focus HB ana rakipleri olarak öne çıkıyor. Megane HB’in dizel motorlusu 74.450 TL’lik başlangıç fiyatına sahipken, Golf 1.6 TDI 80.200, Astra HB 1.6 CDTi 80.150 ve Ford Focus HB 1.6 TDCi 80.600 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. Rakamlara baktığımızda Megane’ın rakiplerinden neredeyse 5000 TL daha ucuz olduğunu görüyoruz.
Renault Megane, yeni nesliyle ülkemizde ikisi dizel, biri benzinli olmak üzrere üç motor seçeneğiyle satılıyor. 90 ve 110 HP’lik 1.5 dCi, 130 HP’lik 1.6 dCi ve 130 HP’lik 1.2 litrelik turbo benzinli ünite motor seçeneklerinizi oluşturuyor. Otomatik şanzıman ise 1.2 TCe ve 110 HP’lik dCi motorla geliyor. Test aracımızda yer alan GT-Line donanımını ise sadece dizel motorla tercih edebiliyorsunuz. Peki GT-Line donanımı Megane’a ne gibi değişiklikler getiriyor? Dış tasarımdan başlarsak: Izgaralı ve özel alttan hava kanallı ön tampon, difüzörlü arka tampon, 17 veya 18 inçlik özel jantlar, yanlarda ve bagaj kapağında GT-Line logosu… Kabine geçtiğimizde ise: Spor ve güçlendirilmiş yan desteğe sahip koltuklar, GT-Line logolu direksiyon ve torpidoyu sayabiliriz.
Yeni nesil Megane yol tutuş olarak sınıfının en başarılı modellerinden biri olmayı sürdürüyor. Fakat GT-Line opsiyonel donanımında gelen 18 inçlik jantlar konfordan ödün vermenizi gerektiriyor. Özellikle çukurlu yollarda dikkatli olmanızda fayda var. Yalıtım olarak da Renault mühendisleri başarılı bir iş çıkarmış. Megane hem yol hem de motor sesini kabine fazla sızdırmıyor. Test aracımızın kaputunun altında 130 HP’lik 1.6 litrelik dizel motor yer alıyordu. 130 HP güç üreten motor tutumluluk ve performansı bir arada sunuyor. 1750 d/d’den itibaren sunduğu 320 Nm tork ile canlı bir karaktere sahip motor, gücünü altı ileri manuel şanzıman ile yola aktarıyor. Vites geçişleri belirgin olan Megane’nın sert debriyaj pedalına alışmak biraz zaman alabilir. Özellikle sıkışık trafikte sol ayağınıza fazla yük biniyor. Yeni nesliyle tasarım olarak gözleri üzerine çekmeyi başaran Megane, GT-Line donanımıyla da oldukça sportif görünüyor. 130 HP’lik dizel motor sportif tasarımı desteklerken, 94.050 TL’lik fiyatı premium markalara yaklaşıyor.
Son yorumlar