Yeni Audi Q7 verimli motoru, yüksek donanım seviyesi ve konforlu süspansiyon sistemiyle sınıfının en iddialı modellerinden biri olmayı sürdürüyor.
Frankfurt Otomobil Fuarı’nda 2005 yılında tanıtılan Audi’nin prestijli SUV’u Q7, marka için başarılı bir model oldu. Öyle ki Q5, Q3 ve Q2 gibi alt modelleri piyasaya sunuldu. Porsche Cayenne ve Volkswagen Touareg ile aynı platformda üretilen ilk nesil Q7 tasarım olarak ağırbaşlı dururken, 2015 senesinde tanıtılan ikinci nesil Q7 daha köşeli ve dinamik bir tasarıma sahip olmuş. Yeni MLB Evo platformundan yükselen Q7, bir önceki nesilden 325 kg daha hafif. Bu kilo kaybı hem yakıt tüketiminin düşmesine hem de daha dinamik bir sürüş karakteri kazanmasına katkı sağlamış. Yeni Audi Q7’nin boyutları küçülmesine rağmen iç mekânda yedi kişi için fazlaca alan sunmayı da başarabiliyor.
İlginizi çekebilir
Yeni platformla birlikte 325 kilogram kaybeden Q7, bunu şasinin yüzde 71’inin alüminyumdan üretilmesine borçlu. Dev boyutlarına rağmen çevik bir araç olmayı başaran Q7, istediğiniz sürüş karakterini seçebileceğiniz Drive Select sistemini de sunuyor. Opsiyonel olarak seçilen havalı süspansiyon sistemi sayesinde yol durumuna ve sürüş karakterinize göre yükselen ya da alçalan Q7, hem konforu hem de yol tutuşu maksimum seviyede sunmaya çalışıyor. Konfor modunda bile direksiyon tepkileri oldukça net ve keskin. Yüksek hızlarda yapılan yön değişimlerinde arka tekerleklerin de ön tekerleklere paralel şekilde dönmesiyle viraj kabiliyeti yukarılara çekilmiş. Düşük hızlarda da dönebilen arka tekerlekler, manevra yapılmasını da kolaylaştırıyor. quattro isimli dört tekerlekten çekiş sistemi de diğer Audi modellerinde olduğu gibi çok başarılı çalışıyor ve sınıfının en iyisi olmayı sürdürüyor. Q7’nin arazi kabiliyeti ise bir Range Rover kadar iyi olmasa da quattro teknoloji sayesinde sınıfının gerisinde kalmıyor. Audi Q7 şehir içi ve otoyol sürüşlerinde oldukça sessiz olmayı başarabiliyor fakat hızınızı artırdığınız takdirde yüksek yapısından dolayı az da olsa rüzgâr sesini kabine sızdırabiliyor. 2.0 TFSI motorun çalıştığını hissetmeniz oldukça zor.
Test aracımızda 2.0 litrelik TFSI motor yer alıyor. İlk bakışta 2.0 litrelik motorun, boş ağırlığı 2050 kilogram olan bu devi kaldıramayacağını düşünebilirsiniz fakat turbo destekli motor 252 HP güç ve 370 Nm tork ile yeterli performansa sahip. 0’dan 100 km/s hıza ise sadece 6.9 saniyede ulaşabiliyor. Sekiz ileri çift kavramalı şanzımanın geçişleri pürüzsüz ve hızlı. Fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri ise 7.8 lt/100 km.
Audi Q7’nin kabini markanın diğer modelleriyle oldukça benzer tasarlanmış. İşçilik ve malzeme kalitesi bakımından kusur bulabilmek mümkün değil. Dijital gösterge modern görünümü kuvvetlendiriyor. Opsiyonel olarak sunulan panaromik cam tavan kabini aydınlatıyor. Isıtmalı ve elektrikli ön koltuklar, anahtarsız çalıştırma, LED farlar, dört bölgeli iklim kontrollü klima standart olarak geliyor. Test aracımızda bulunan ve opsiyonel olarak sunulan 23 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi aracın içini konser salonuna çevirebiliyor.
Yedi koltuklu Q7, tüm koltuklar açıkken bile 295 litrelik bir hacim sunabiliyor. Üçüncü sıra koltukları kapattığınızda ise 770 litrelik bir alana sahip olabiliyorsunuz. İkinci sıra koltukları katladığınızda ise alan 1955 litreye kadar çıkabiliyor.
Audi Q7, sınıfında Land Rover Range Rover, Mercedes GLS, BMW X5, Volkswagen Touareg, Volvo XC90 ve Porsche Cayenne gibi oldukça zorlu rakiplerle mücadele ediyor. 252 HP güç üreten 2.0 TFSI ve 272 HP güç üreten 3.0 TDI motorlarla satılan Q7’nin, 2.0 TFSI motorlu versiyonu 453 bin 124 TL’den başlarken, 3.0 TDI motorlu versiyonu 637 bin 215 TL’ye satılıyor. Yeni Q7 2.0 litrelik benzinli motorunun avantajını kullanarak başlangıç fiyatını aşağı konumlandırmayı başarmış. Mercedes GLS 350d’nin başlangıç fiyatı 676.100 TL, BMW X5 xDrive25d’nin fiyatı 444.300 TL, Volkswagen Tuareg 3.0 TDI 443.858 TL ve Volvo XC90 D5 358.490 TL’den başlıyor.
Sonuç
Platform farkı
Yeni Audi Q7, rekabetin sıkı olduğu bir sınıfta yer alıyor. MLB Evo platformuyla birlikte hafifleyen Q7, daha dinamik bir sürüş karakterine sahip olmuş. Türkiye pazarı için uygun motor seçeneği de sunan Q7, segmentinin en çok satılan modellerinden biri olmak için her türlü silaha sahip olmuş durumda.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar