Formula 1 tarihinde büyük başarılara imza atan Ferrari, 2017 F1 sezonunda yarışacak olan SF70H kodlu yeni yarış aracını tanıttı. Bu sene 70. kuruluş yılını kutlayan Ferrari markasının köklerine bir saygı niteliğindeki yeni F1 aracı, Fiat Chrysler Automobiles ve Ferrari CEO’su Sergio Marchionne, Scuderia Ferrari Takım Patronu Maurizio Arrivabene, Teknik Direktör Mattia Binotto, pilotlar Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel ile Antonio Giovinazzi’nin birlikte katıldığı özel bir etkinlikle tanıtıldı. Bu vesile ile piste çıkan Scuderia Ferrari’nin yeni kırmızı füzesi SH70H ile 100 km’lik özel bir test sürüşü de gerçekleştirildi
2017 yılında kuruluşunun 70. yılını kutlayan Ferrari, yeni F1 sezonuna damgasını vuracak olan SF70H kodlu yeni yarış aracını özel bir etkinlikle tanıttı. Fiat Chrysler Automobiles ve Ferrari CEO’su Sergio Marchionne’nin de katıldığı tarihi Fiorano pistindeki tanıtım etkinliğinde takım pilotları Kimi Raikkonen ve Sebastian Vettel toplam 100 km’lik bir test sürüşü gerçekleştirdi. Ferrari SF70H adını, motor sporlarında benzersiz bir geçmişe sahip markanın yetmiş yıllık tarihiyle birlikte, “Scuderia Ferrari” ismi ve gücün “Hibrit” formunu temsilen baş harflerinden almasıyla dikkat çekiyor.
Scuderia Ferrari tarafından Formula 1 Dünya Şampiyonası’na katılmak üzere tasarlanarak üretilen 63. tek kişilik otomobil unvanına sahip araç, F1 tarihinde emsali olmayan bir kural değişikliğinden doğuyor. Geçmiş yıllarda kurallar genellikle otomobilleri yavaşlatmaya yönelik iken, bu yıl kural değişiklikleri aksi yönde ilerliyor ve otomobillerin daha yüksek bir aerodinamik bastırma kuvvetiyle daha fazla mekanik kavramaya sahip olmalarını gerektiriyor.
İlginizi çekebilir
12 ay süren çalışmanın ardından hayata geçirilen Ferrari SF70H, yaklaşık bin kişiden oluşan Gestione Sportiva ekibi ile gerçekleştirilen işbirliği sayesinde üretilen 56 bin parçadan meydana getirildi. Ferrari SF70H, performansın artırılmasını hedefleyen 2017 kural yönetmeliği değişikliklerini
Aerodinamik Konsept
Gestione Sportiva ekibi araç üzerindeki çalışmalarını, bastırma kuvveti ve aerodinamik direnç ile sürüklenme arasında doğru uzlaşma noktasını bulmaya yoğunlaştırdı. Öncelikle yeni Pirelli lastikleri geçmişe göre çok daha geniş tutulurken, önde 6’şar, arkada ise 8’er santimetre daha geniş lastikler kullanılıyor. Bu da tıpkı ön kanat, zemin ve difüzörle ilgili 2017 spesifikasyonund
Çevik Şasi
SF70H ile yakın geçmişteki Ferrari modelleri arasında farklar bulunuyor. Motor bölümündeki belirgin kanatçık, yan aerodinamik parçaların (sidepod) üzerindeki hava menfezlerinin önündeki ok formlu kanat da yeni yönetmelik gereği araca kazandırılan unsurlar arasında yer alıyor. Aracın önünde aerodinamik işlevli bir hava kanalı görülürken, sürücünün arkasında bulunan ve motor menfezini barındıran baş koruyucu bölümün tasarımı tamamen yenilenmiş olmasıyla dikkat çekiyor. Göbekler ve tekerlek bijonları, pit stoplar sırasında teknisyenlerin işini kolaylaştıracak şekilde yeniden tasarlanırken yine bu yıl performansta beklenen artışın bir işlevi olarak, elektrikli direksiyon ve fren sistemlerinin boyutları büyütülmüş olarak Ferrari takipçilerinin karşısına çıkıyor.
Güç Ünitesi
2017 kural yönetmeliği değişikliklerind
Son yorumlar