Renault Clio, her neslinde özellikle tasarımıyla sınıfının en ilgi çekici modellerinden biri oldu. Dördüncü nesliyle yollarda olan Clio, geçirdiği makyajla birlikte artık sınıfının liderliğini gözüne kestirdi.
B segmentinde ülkemizde station karoser seçeneği sunan neredeyse tek marka Renault kaldı. Başarılı modeli Cilo’nun station karoserlisi de makyaj operasyonundan geçirildi. Arka tasarımda fazla değişiklik olmasa da, özellikle ön de farların değişimi Clio Sport Tourer’ın görünümünü daha da dinamik hale getirmiş. Ülkemizde 1.2 litre 75 HP atmosferik benzinli, 1.2 litre 120 HP turbo benzinli ve 1.5 litre 75 ve 90 HP’lik dizel motorla satılan Clio Sport Tourer, otomatik şanzıman seçeneğini hem benzinli hem de dizel motor seçeneğinde sunuyor. Özellikle dizel-otomatik seçeneğiyle satışlarını yukarıda tutmayı başaran Clio Sport Tourer, 60.100 TL ile 87.750 TL fiyat aralığına sahip.
İlginizi çekebilir
Dördüncü nesliyle sınıfının en dinamik görünümlü modeli olmayı başaran Clio, makyajdan sonra sportif görünümünü kuvvetlendirmiş. Station olmasına rağmen hantal tasarıma sahip olmayan Sport Tourer, sürüş özellikleriyle de bu havayı koruyor. Sert süspansiyona sahip Clio Sport Tourer, bozuk zeminlerde kabinde rahatsızlığa yol açıyor. Yol tutuş konusunda sınıfının en başarılı modellerinden biri olsa da, yine de bu kadar sert süspansiyon sistemine bu sınıfta gerek var mı bilmiyorum. Örneğin Ford Fiesta, Clio kadar sert süspansiyona sahip olmadan da yol tutuş konusunda oldukça başarılı işler çıkarabiliyor.
Test aracımızın kaputunun altında 1.5 litrelik dizel motor yer alıyor. 90 HP’lik motor 6 ileri çift kavramalı EDC şanzıman ile gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Motorun şanzıman ile uyumu başarılı, 220 Nm tork değeriyle birlikte performans konusunda da pek sıkıntı yaşamıyorsunuz. Vites geçişleri konforlu ve seri. Renault Clio Sport Tourer’ın motorunun en başarlı olduğu nokta ise yakıt tüketimi. Fabrika verisine göre ortalama 3.7 litrelik değere sahip olan Clio Sport Tourer, sınıfının en tutumlu modellerinden biri olmayı başarıyor. Direksiyon tepkileri ve hissi de Fiesta kadar olmasada, sınıfının iyilerinden.
Makyajla birlikte kabinde de ufak değişikliklere gidilmiş. Kapı içlerinde bulunan cam açma ve ayna kontrol tuşları tek bir noktada toplanmış ve daha ergonomik olmuş. Malzeme kalitesinde de az da olsa bir artış var. 445 litrelik bagaj hacmi B segment bir station için ideal alanı sunuyor, alçak yükleme eşiği sayesinde de eşyalarının kolaylıkla aracınıza yerleştirebiliyorsunuz.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar