Yıllardır büyük derbileri andıran BMW – Mercedes çekişmesi bu defa da coupe hesaplaşmasıyla sahnede. Bakalım tarz olarak bu sefer kim öne çıkacak?
İlginizi çekebilir
Derbiler her ne kadar aynı şehrin iki takımı arasında geçiyor olsa da, BMW – Mercedes rekabeti çok uzun yıllardır devam ediyor. Tıpkı Real Madrid – Barcelona, Galatasaray – Fenerbahçe gibi. Bugün ise bu rekabetin tasarım ve stil boyutunu ele alacağımız bir müsabaka var. Bir yanda kısa bir zaman önce ortaya çıkmış BMW 4 Serisi, diğer tarafta da Mercedes’in yepyeni C-Sınıfı Coupe’si. BMW’nin üç kapılı sportif coupe modeli uzun yıllardır 3 Serisi’nin bir türevi olarak üretiliyordu. Ta ki 2014 yılına dek bu gelenek böyle sürerken, yeni 3 Serisi’yle birlikte yaptığı stratejik değişikliğin ardından ortaya aynı alt yapıya sahip fakat farklı boyutlara sahip bir 4 Serisi çıktı. Artık üç kapılı coupe BMW 4 olarak anılacaktı. Bu sırada Mercedes ise o yıllardaki W204’ün makyajlı bir versiyonu olan üç kapılı coupe’sini tanıtmıştı. Tasarım bildik C-Sınıfdan farklı değildi. Hatta üç kapısı olmasa onu ayırmak pek kolay olmayacaktı. Düşünülen oldu ve bu otomobil ne yazık ki istenilen ilgiyi görmedi.
BMW 4 tüm hızıyla satılmaya devam ederken, Mercedes geçtiğimiz yıl Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yeni Mercedes C-Coupe’yi tanıttı. Çok şık bir otomobildi ve markanın büyük lüks coupe’si S-Sınıfı’nın büyük ölçüde izlerini taşıyordu. Önden bakıldığında LED ışıklarla süslenmiş olan farlar ve güçlü görünüme sahip ön ızgara çok dikkat çekiyor. BMW’nin bu konudaki gelenekçi tavrı Mercedes’in gölgesinde kalıyor. Ayrıca arka kısımdaki S-Sınıfı Coupe havası bizce otomobilin bütün algısını değiştiriyor. BMW 4 son dönemin en şık coupe’lerinde biri bunu kabul etmek gerek. Fakat Mercedes’in dinamik ve yenilikçi tasarımı onda daha fazla ‘yeni bir otomobil’ algısı yaratıyor. Özellikle yandan baktığımızda omuz çizgisi ve belirgin tavan çizgisi kendini belli ediyor.
Boyutlara baktığımızda ise; iki otomobil arasında büyük farklar yok. Birbirine yakın boyutların yanı sıra Mercedes’in BMW’ye oranla daha geniş bir aks aralığı var. İçerde ise iki kabin de sürücü odaklı. Mercedes’in biraz daha Elegance olan kabini BMW’ye baktığımızda ise daha sportif bir ruha sahip. Fakat Mercedes’in koltukları kesinlikle BMW’den her anlamda başarılı. Hem tasarımı çok şık hem de ergonomik açıdan sürücüyü oldukça iyi bir şekilde sarıyor. Ayrıca kullanılan cam tavan sayesinde içerde panoramik olarak ferah bir hava hâkim.
Gün sonunda ortaya çıkan manzara aslında bana göre şöyle… AMG paketli bir Mercedes C-Coupe, BMW 4’e oranla kesinlikle daha yenilikçi ve dikkat çekici duruyor. Hele ki böylesine mat bir boya ile. Fakat hala BMW’nin sürüş özellikleri anlamında aşılamaz başarıları ve büyük artıları var. C180 Coupe’nin aslında tam olarak rakibi ise geçtiğimiz aylarda satışına başlanan BMW 418 Coupe. Mercedes 1.6 lt turbo ve 156 HP gücünde. BMW ise 1.5 lt turbo 136 HP. BMW 418’in başlangıç fiyatı 149 bin 515 TL iken, Mercedes’in başlangıç fiyatı 162 bin 100 TL. Eğer test aracımız gibi AMG paketli bir otomobil satın almak isterseniz bu fiyat 182 bin 700 TL’ye ulaşıyor…
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Savaş Yılmaz
Son yorumlar