Bu günlerde 3008 satın alabilenler çok şanslı. Otomobil o kadar şık ve kaliteli görünüyor ki, bayiye giden bütün modeller anında satılıyor. Peki, göründüğü kadar iyi mi? İşte cevabının verilmesi gereken asıl soru bu…
İçine bindiğinizde de etkilenme süreci devam ediyor. İkinci nesil i-Cockpit‘in karşıladığı kabin, malzeme ve işçilik kalitesiyle önceki Peugeot modellerine göre çok ileride. İtalya’daki lansmanda otomobilin sessizliğinden çok etkilenmiştim. Ama bu bir kriter olmamalı. Nedenine gelince, oradaki asfalt kalitesiyle bizimki maalesef aynı değil. O yüzden yurtdışında çok beğendiğimiz bazı modelleri Türkiye’de kullanınca aynı keyfi almayabiliyoruz. O Yüzden 3008’in ilk önce bu özelliğine odaklandım. Türkiye’de de tıkırtısız ve sessiz yol alabilecek miydi? Çünkü bildiğiniz gibi Peugeot’nun 307 gibi bazı eski modelleri kabin tıkırtısı ile ünlüydü. Bu nedenle Fransız otomobili almayı düşünenler, gürültü konusunda daha titizler. Lafı fazla uzatmadan söyleyelim, evet Peugeot 3008 ülkemiz yollarında da rafine karakterini sürdürüyor. Süspansiyon büyük bir olgunlukla darbeleri emiyor ve kabinde rahatsız edici sesler oluşmuyor.
İlginizi çekebilir
Kabin tasarımı çok şık, test otomobilimiz GT-Line paketi olduğu için donanımı da oldukça zengindi. Sürüş modu seçimi, üç farklı koku ayarı, ışık ambiyans ayarı ve ses ambiyansı, GT-Line ile birlikte geliyor. Bunu anlatmak çok zor ama Fransızların parfüm uzmanlığı burada da kendini gösteriyor. 3008’in üç kokusu da birbirinden güzel, insanı rahatlatan bir havası var. Rahatlamak demişken, masaj fonksiyonlu koltukları da unutmamak lazım. Ses sisteminin de kalitesi çok yüksek çünkü GT-Line ile birlikte Focal Hi-Fi sistemine sahip oluyorsunuz. 3008’in kabini hem ön hem de arkada yeterli genişlikte. Sonuçta kompakt sınıf bir SUV’dan bahsediyoruz, daha fazlasını beklememek lazım. Kabinde beni rahatsız eden tek detay ise arka görüşün sınırlı olması oldu. Arka tasarımın yapısı ve camın küçüklüğü buna neden oluyor. Yine de park gibi manevralarda sıkıntı yaşamıyorsunuz çünkü kamera mevcut. i-Cockpit’e özgü küçük direksiyonu çok seviyorum, kullanımı çok keyifli. 3008’de direksiyonun üst kısmı da düz. Böylece göstergeleri perdelemiyor. 12.3 inçlik dijital göstergeler farklı modlara sahip olduğu gibi kişiselleştirilebiliyor da. Orta konsolun üstündeki multimedya ekranı da kullanışlı. Ayrıca Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu oluşu da artı bir puan. 520 lt’lik bagaj hacmi tatmin edici, üstelik 1482 lt’ye kadar genişletilebiliyor. Kısaca 3008, konforlu ve keyifli bir yaşam alanı sunuyor.
Gelelim motora… 120 HP güç ve 300 Nm tork üreten 1.6 lt BlueHDi motor, daha önce kullandığımız hiçbir Peugeot modelinde bizi üzmemişti. 1315 kg’lik 3008’de de ne performans ne de tüketim konusunda sıkıntı yok. Fabrika verilerine göre maksimum hız 185 km/s. 0-100 km/s hızlanma ise 11.6 sn sürüyor. Bu veriler, yeterince atak bir otomobil olduğu izlenimini veriyor. Gerçek kullanım şartlarında da alt devirlerden itibaren elde edilen yüksek tork sayesinde esnek bir yapı sunan 3008’in asıl iddialı olduğu konu ise yakıt tüketimi. 4.2 lt/100 km olan fabrika verisi tüketim değeri, 18 ve 19 inç jantlı versiyonlarda 4.4 lt/100 km’ye yükseliyor. Gerçek trafik koşullarında da 5.5 lt/100 km’yi geçmeden otomobili kullanabiliyorsunuz. 1.6 lt BlueHDi motor her nekadar görevini başarıyla yerine getirse de aklımın İtalya’da kullandığım 180 HP’lik (400 Nm tork) 2.0 lt BlueHDi’da kaldığını itiraf ediyorum. Yüksek yapısının aksine yol tutuş ve fren anlamında da çok başarılı olan 3008, küçük direksiyon simidiyle oldukça sportif tatlar sunuyor.
Sonuç
Kalitede sınıf atlamış
Eski 3008’i de severdim fakat yeni model her anlamda çağ atlamış. Özellikle algılanan kalite noktasında eline su dökmek çok zor. Gerek tasarımı gerekse de sürüşüyle oldukça sportif olan 3008’de gürültü konusu tamamen aşılmış. 1.6 lt BlueHDi motor ve EAT6 şanzıman ikilisi herzaman olduğu gibi yine çok başarılı. Tüketim oldukça düşük…
Yazı: Mert Yılmaz
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar