Ben station severim hatta bunu hayata geçirmişliğim, Clio Grand Tour kullanmışlığım da var. Avrupa’da her köşe başında bir SW görmek mümkünken, ülkemizde iyi bir station otomobil bulmak imkânsız. Çünkü satılmıyor…
Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sohbet ettiğimiz Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın’a 308 SW ülkemize gelse ilk müşterilerinden biri olacağımı söylediğimde espri yapmıyordum. Gerçekten de Türkiye’de station modellerin neden tutulmadığını anlamakta güçlük çekiyorum.
İki çocuklu bir baba olarak böyle bir araca ihtiyaç duyuyorum. Mehmet Akın da benimle aynı fikirdeydi. Ne yazık ki bu tip modellerin satış potansiyellerinin düşük olduğunu, üç-beş adet getirmek için yüklü bir servis, yedek parça maliyeti gerektiğini ve birçok markanın bu nedenle station model ithal etmediğini söyledi ve haklıydı da.
İlginizi çekebilir
Türk insanının aile yapısına baktığımızda aslında station’a olan ihtiyaç daha fazla göze çarpıyor. İnsanlar Renault Kangoo, Fiat Doblo gibi araçları aile otomobili niyetine kullanıyor. Biraz daha gösteriş isteyenler ise MPV, SUV ve crossover’lara kayıyor. Peki, station gövdeye olan bu antipatinin kaynağı ne? Bir dönem Renault Toros SW ve Tofaş Kartal’lar ülkemiz sokaklarında cirit atıyordu. Hâlâ da özellikle Anadolu’da kullanılıyorlar ve oldukça cefakâr oldukları söylenebilir. Acaba insanların kafasındaki station algısı Toros ve Kartal’da mı kaldı? SW bir modele bindiklerinde ticari bir araç gibi mi hissediyorlar? İşin garibi günümüzün birçok station’ı HB modellerden bile daha sportif görünüyor. Ticariyle uzaktan yakından alakaları yok. Şöyle düşünün, sedan bir otomobiliniz var. Arkada kaybettiğiniz hacimi hesaplasanıza… Sedanınızın tavan ve bagaj kapağının çıkıntısı arasında bir yay çizin. İşte bu yayın altında kalan alan aslında size ait ama kullanamıyorsunuz çünkü SW tercih etmediniz. İş icabı sürekli yurtdışına çıkıyoruz. Özellikle Avrupa’da kompakt, orta ve üst orta sınıf otomobillerde station oranı inanılmaz. İnsanlar BMW 5-Serisi Touring’e binmeyi tercih ediyor. Onlar bu fonksiyonelliğin tadını çıkarırken biz arkasında sandık taşıyan sedanlara bayılıyoruz.
Örneğin, bir E-Serisi Mercedes 490 lt bagaja sahipken, Almanların tabiriyle T Modell yani station 600-1855 lt arası bir hacim sunuyor. Kısaca station’lara haksızlık ediyoruz. Yeni SW’ler hem görüntü hem teknoloji hem de fonksiyonellik açısından oldukça ileride. Tek yapmamız gereken onları tercih etmeye başlamak. Unutmayalım her station Kartal ya da Toros değildir…
Son yorumlar